Échappement Libre (1964)

Frankrijk / Italië / Spanje / West-Duitsland
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Jean Becker
met Jean-Paul Belmondo, Jean Seberg en Enrico Maria Salerno

Avonturier David Ladislas zou liever niet werken en accepteert daarom een opdracht om driehonderd kilo goud naar het Oosten te smokkelen. Tot zijn verrassing wordt hij op zijn reis vergezeld door Olga, die verliefd op hem wordt. Tegen haar adviezen in besluit David de auto met goud zelf mee te nemen en te verkopen.

Misdaadkomedie met stuntman Jean-Paul Belmondo in één van zijn gekende avontuurlijke rollen.
Spijtig dat de film deze keer niet bepaald uitblinkt door vindingrijkheid in de intrigue. Het is allemaal een beetje déjà vu en voorspelbaar.