Killer Flood: The Day the Dam Broke (2003)

Actie / Drama

geregisseerd door Doug Campbell
met Joe Lando, Michele Greene en Bruce Boxleitner

Het dorpje Rutland in Montana wordt beschermd door de 4,5 ton beton van de Rankin Dam. Veelvuldige regens en het opkomende water veroorzaken echter een druk waar de dam niet tegen bestand is. Als één van de ontwerpers van de dam sterft, steken er verdenkingen de kop op dat de dam niet goed ontworpen zou zijn. Het meest sceptisch is David Arthur Powell (Lando), de originele architect van de dam die op slinkse wijze ontslagen werd door de directeur van het bouwbedrijf. Om Rutland voor het gevaar van de doorbrekende dam te behoeden moet David samenwerken met de twee mensen die hem het minst vertrouwen: stadsraadlid Natalie Powell (Greene) en de 17-jarige architectentalent Gart Powell (Ewald), de vrouw en de zoon die hij achterliet. Ze moeten snel met een nieuw plan komen om hun levens te redden...

Een echte B-film, die veel te wensen overlaat en erg voorspelbaar is.
Kon mij niet boeien! 2**

Het is wel een B film maar er zit toch wel genoeg spanning in om een avondje te vullen. waarde 3

avatar van Dragon
Voorspelbare, erg clichématige rampenfilm zonder spanning en met heel slecht acteerwerk. Ook de "special effects" zijn (onbedoeld) lachwekkend te noemen. */*****

haha! wat een grappige film! 2* omdat ik me wel heb gemaakt. Heb er echt heel hard om moeten lachen en dat is denk ik niet de bedoeling geweest van de mensen achter deze film.

avatar van SuperSideSwipe
Viel me nog mee voor een film van 1 euro.

Wel matige effects, een enorm qliche verhaal en een zwaar anticlimax op het eind.

Doch was het niet saai. Ik kon me er wel mee vermaken, wellicht kwam dit door de lage verwachtingen.

De cast was redelijk, het kon in ieder geval veel slechter.

hahaha omg, wat een film

Wat een triestigheid. Een aan alle kanten rammelend verhaal met superberoerde animatie. Met recht een B/film

avatar van KristofBeckers
Wat een film, de effecten en het verhaal trekken echt op niets maar toch, de film word ook niet echt supersaai en dat is toch ook al iets. Voor 1 euro is deze film zeker de moeite. Maar zet dan even het einde uit want dat trekt echt op niets. Ik zal gewoon vertellen dat het allemaal goed komt, dan kan je het uitzetten.
2 Sterren

leuke film heb me erg vermaakt met deze film zo mogen er meer gemaakt worden

avatar van otherfool
KristofBeckers schreef:
Maar zet dan even het einde uit want dat trekt echt op niets.

I built this parking garage! Prachtig Wij hadden nog een laatste shot verwacht waarin David de hele stad opnieuw opbouwt.

Verder een geinige B-film. Het ziet er natuurlijk niet uit maar het is met liefde gemaakt en de film zakt nergens in. Buiten wat melodramatische momenten zeker van te genieten, al is het maar van een burgemeester die haar beleid om de 3 minuten wijzigt.

2,5*.

Jic
erg simpel verhaal.
*Voor het jaar 2003 HELE slechte specials.
*Slecht geacteerd.
*Geen echte spanning.
*Actie was ver te zoeken.
*Dramatisch was hij inderdaad maar het verhaal niet.

is een hele slechte film NIET kijken..

avatar van pink_roosje
Vond het een goede b-film met een goed verhaal, De obstakels die ze tegen komen en hoe ze deze oplossen zijn realistisch. 3*

Killer flood keek lekker weg, het verhaal is top.

avatar van Mr. Chiel
Gewoon een goede rampenfilm! De effecten waren in 3 scenes wat minder, maar ach... Zeker de moeite!

avatar van Carlotta
De B van Bagger !!! Super slechte effecten en zeer voorspelbaar verhaal. Boeide me niet.

Een hele matige rampenfilm met een vleugje romantiek kortom dat zegt al genoeg. Gezin redt een stad voor een overstroming. Hoe verzin je het. Je kan aan alles zien dat het een echte hele slechte B-film is. De special effects waren zo slecht. Het leek wel of je naar een film uit de jaren 50 aan het kijken bent. Er zat ook totaal geen spanning en actie in. Het was alleen maar een zoetsappig verhaal met enorm veel toevalligheden. Beeldkwaliteit dvd was wel ok maar het geluid (DTS) vond ik nou niet echt goed. Klonk allemaal hard en een beetje goedkoop. Het rare is dat je toch blijf kijken naar de film en vraag mij niet waarom en daarom krijgt die van mij 2*.

Het acteerwerk is slecht, de special effects ook. Werkelijk alle cliche's uit het genre ziten er in. Ze hebben geprobeerd om de personages een diepere laag mee te geven, maar ook dit voelt allemaal geforceerd aan.

Het gekke is dat de film me al die tijd wel heeft kunnen boeien. Misschien komt dat omdat ik minder had voorgesteld van een 1 euro film

avatar van 606
ja over het algemeen vrij aardig en ja special effects waren niet goed, maar dat waren maar paar scene's
acteren erg zwak,
verhaal was redelijk

2 sterren

wat een neppe film
zag dart water over de stad heen echt niet te geloven.
1.5

bobolinski
een van de slechtste films die ik ooit in mjn hele leven heb gezien, echt sorry hoor. Dat water en die andere special effects... slecht. Maar aan de andere kant we hebben wel hard gelachen... niet omdat het zo goe was maar omdat het gewoon lachwekkend slecht was. En dan nog het einde, kom op zeg.
1* voor de lachwekkend slechte effects...

avatar van Gang_Star
Jammer van dat o zooo neppe water, voor de rest wel redelijk

avatar van Metalfist
Killer Flood

Ik had een tijd geleden Stiletto Dance opgenomen en gisteren blijkt dat de VTM weeral eens de verkeerde film heeft uitgezonden namelijk deze Killer Flood

Killer Flood is een inspiratieloos verhaaltje waar precies een vat vol clichés is voor open getrokken (de vader wordt vals beschuldigd en wordt ontslagen, hij verlaat zijn vrouw en kind, wordt uiteindelijk terug geaccepteerd door de bevolking....). Je ziet van mijlenver aankomen hoe de film nu gaat aflopen en zelfs een paar redelijke scènes kunnen dit niet voorkomen. Ook waren de special effects redelijk rampzalig. Vooral omdat dit uit 2003 komt, als je naar de Poseidon Adventure ziet (de originele natuurlijk met Gene Hackman) dan weet je wel hoe water er moet uitzien...

avatar van nightbreed
Ik heb een voorstukje hiervan gezien en wat ik zag was gewoon te belachelijk voor woorden. Dit toppertje ga ik dus lekker skippen.

avatar van Fran
Niet veel aan deze film. Weinig actie, het verhaal is slap en de effecten zijn belachelijk. Alsof ze een modelstadje hebben gebouwd en daar afwaswater overheen hebben gegooid. De scene's op de dam waren ook oersaai. Op zich wel mooi om te zien hoe vader en zoon na zo'n lange verwijdering weer dichter tot elkaar kwamen maar dat was ook wel het enige wat een beetje benoemswaardig is aan het verhaal.

avatar van ;)
;)
vrij leuke film maar ik heb de ganse film door moeten denken over de inleidingstekst op de cover. denk ook dat het in de film gezecht word.

een volledig gewicht van 4,5 ton voor zo een dam ???

heb het opgezocht het lichtste gewicht van beton is 550kg / m3 en gaat tot over een 1000kg / m3.

klinkt mss wat dom dat ik da hier kom vertellen, maar die vraag heeft voor mij de ganse film wel verpest.

avatar van T.Bos
Voorspelbaar clichématig onsamenhangend verhaal, met barslechte special effects, overduidelijke fouten in het script en knudde acteerprestaties. Toch bleef ik kijken

avatar van A.L.I.E.N
Ik vindt dit geen goede film. Hij was eigenlijk nog al vrij slecht! Totaal geen spanning. Saaie opbouw. Slecht acteerwerk, op Bruce Boxleiter (Tron) na. En het is nochtans een leuk uitgangspunt, maar zeer slecht uitgewerkt. Zeer slecht special effects (dat water bij die dam B.V.) En dan die climax! je ziet het al van kilometers ver aankomen: De dam breekt. Dit is zowat de enige goeie scene, maar wordt wat verpest door de weeral slechte special effects. Je ziet wat water langs de gebouwen stromen, af en toen wordt er een park bankje meegesleurd, of je ziet wat containers drijven, maar dat is het toch wel! En dan tussen het zogezegd "spannende" verhaal, loopt er nog een dun flut verhaallijntje over die vader en zijn "geniale" wonderzoon, en zijn ex-vrouw die bij de gemeente werkt. Spijtig, de film had wat kunnen worden, maar dat is niet gebeurt. een 1,0.*

Nu begrijp ik waarom die dam doorbrak; met 4,5 ton bouw ik amper een garage : 1.00 (0.90)
Als gebruikelijk in dit soort derderangs rampenprenten, bedoeld als miniserie voor op televisie, wordt ons weer een hoop onzin op de mouw gespeld, welke in het geval van Killer Flood zeker niet anoniem blijft. Tal van onzinnige situaties passeren de revue, om nog maar te zwijgen over de special effects die niet alleen afschuwelijk zijn, maar ook nog eens totaal onrealistisch. Men rolt van de ene in de andere continuïteitsfout zonder dat regisseur Campbell het ook maar iets kon interesseren, en ontbreken de clichematige passages welke de familierelaties aangaan natuurlijk niet. De cast kon ook al geen potten breken, al was dat nog wel het minst negatieve punt van Killer Flood. Televisiefilms staan sowieso niet echt garant voor succes, maar dit was wel een enorm dieptepunt.

avatar van xxERWINxx
Ik heb hem net gekeken, en vond het best een vermakelijk film, best spannend ook.
Maar niet zo goed als Hard rain.
Van mij had de film nog wel verder uitgebouwd mogen worden.
Wel toevallig dat net als het gezin in veiligheid is dat het water stopt.
Maar toch een dikke 7!

avatar van killer13
onlangs de mini-serie flood gezien. daardoor moest ik opeens aan deze denken. was beter ver verborgen gebleven in mijn onderbewustzijn. de herinneringen aan dit misbaksel zijn op zich al erg genoeg

avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezette aktiefilm met een goed verhaal.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, wel een goed verhaal en vermakelijke film.
Alleen de film is wel heel snel afgelopen als de dam uiteindelijk breekt, had van mij minder gepraat vooraf mogen wezen en meer tijd besteden aan het hele gebeuren als de dam breekt en de stad overstroomd.

Dick2008
Tv-film over een man die architect is geweest maar zijn vrouw en zoon heeft verlaten. En nu de dam op doorbreken staat komt hij terug en blijkt er geknoeid te zijn. Enorm cliché en simpel maar tegelijkertijd ook grappig gemaakt met een behoorlijk goed tempo en veel actie, want zo begint de film eigenlijk ook en is het verder meer een race tegen te klok want dat hij doorbreekt verraadt de titel al. De speciale effecten zijn wel wat lachwekkend maar toch een leuke film om te zien, met iedere keer die doorbraken en achtervolgingen door water. 4.0