Paid (2006)

Nederland
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Laurence Lamers
met Murilo Benício, Anne Charrier en Tom Conti

Callgirl Paula Gireaux (Anne Charrier) en huurmoordenaar Michel Angelo (Murilo Benício) hebben spijt van de keuzes in hun leven. De ontmoeting met een Boliviaans jongetje na een gewelddadige shoot-out inspireert hen om een nieuw leven te beginnen. Maar Paula's lot ligt in handen van drugsbaron Rudi Dancer waarmee ze een duivels pact heeft gesloten. Voor hun vrijheid en het leven van het Boliviaanse jongetje betaalt het tweetal een hoge prijs.

Met Murilo Benício, de hoofdrolspeler in O Homem do Ano!

Lijkt mij een leuke film!

avatar van Edie
Wow, corbin bernsen, zal ie naar Nederland komen?

TE VET!

Zou deze film ooit nog uitkomen...?!

Gaat openen op het NFF...

avatar van Quentin
Fragmentje zag er behoorlijk goedkoop uit ....

Uit een interview met de regisseur:
"De film komt eerst uit in België, dan in Frankrijk en Brazilië en dan pas in Nederland." Men zou zo meer geld binnen kunnen halen ...
(wel te zien op het NFF nu)

Al vraag ik me na het zien van twee fragmenten af of er in Nederland een distributeur het aandurft dit uit te brengen.

Is deze film niet van dit jaar?

Klopt inderdaad. De film komt verlaat uit.

"expected end 2006"

avatar van Purmerend
Vanaf 5 December te huur.

vond de film echt een beetje saai. wel leuk dat het geheel in nl afspeelt, maar weinig spanning. 2**

avatar van krabat
Een zeer knullig filmpje, goedkoop en zonder enige inspiratie.

De acteerprestaties zijn beneden alle peil en een verhaallijn waar je "hé" tegen zegt.

Nee, geen enkel pluspuntje kunnen ontdekken. 1*

Is duidelijk te merken dat er nederlandse acteurs in mee spelen. De acteerprestaties zijn zeer slecht. Net of dat ze het voorlezen. Het camerawerk is ook niet om naar huis te schrijven. Opnames met mijn gsm zien er nog beter uit.
Voor de rest, de film is te kijken, maar meer ook niet.

Wel aardig filmpje, kijkt wel prima weg. Beetje langdradig op sommige momenten zodat de aandacht verslapt.
Voor ij 2,5*

avatar van NotJustAnOpinion
Heb de film net gekeken en vond hem niet echt bijzonder.Verhaal was niet orgineel genoeg voor een goeie thriller en de acteer prestaties vond ik ook neutraal, niet echt iemand die de film naar een hoger niveau deed brengen.Tevens vond ik de karakters in de film niet genoeg aanspreken om me helemaal in de film te laten meeslepen.Wel leuk dat het in amsterdam is opgenomen.Verder keek de film wel prima weg.

Vond het wel een leuke film om naar te kijken!
Maar ben het met de rest eens dat het geen topfilm is!
Toch goed vermaakt.. 2.5

neo (crew)
De score is van de Braziliaanse componist Jaques Morelenbaum! Deze schreef eerder al onder andere samen met Antonio Pinto de muziek van Central Do Brasil.

Vanaf 2 augustus een zéér bescheiden roulement (enkel in Het Ketelhuis (Amsterdam) en Lantaren/Venster (Rotterdam)).

robertus65
Bijzondere tegenvallende film, erg standaard en weinig verrassend, voor een misdaadfilm vaak langdradig. Met de Nederlandse inbreng was het snel afgelopen.

avatar van sinterklaas
Wat een negatieve reacties allemaal hierboven. Nu maar eens tijd voor een positieve reactie.

Paid is weer een Engelstalige Nederlandse film dat ook een beetje in de categorie valt van oa The Delivery, Do Not Disturb en Soul Assassin. Maar slecht was Paid IMO absoluut niet. Ik vond het juist best goed en uiterst relaxed. De sfeervolle nachtelijke beelden van Amsterdam maakte het plaatje al helemaal compleet en verder is alles ook rustig en heeft ook een aangenaam donker sfeertje. Film is ook, zoals gezegt, geschoten op erg mooi gekozen plekjes. De Rustige achtergrond deuntjes dat meestal uit Jazz en Blues bestonden zorgen ook voor een prima sfeer.

Daarnaast vond ik het acteerwerk ook best goed en je kan ook aan de personages zien dat ze het filmen van Paid de moeite waard vonden. Acteurs zijn verder voor mij allemaal onbekend. Behalve Tygo Gernand dan die zijn rol als (Engelstalige) Nederlandse gangster mooi vertolkte. Ik vond het trouwens ook best wel een geinig gassie af en toe en het was ook best jammer dat ie zo snel het loodje legde. Verder vond ik Murilo Benicia het ook goed doen als huurmoordenaar en Anne Charier als callgirl. Tom Conti vond ik op bepaalde momenten best vervelend, maar daarnaast vond ik Guy Marchand het wel weer uitstekend doen als gangster. Hij had er ook echt de kop voor. Ook dat jongentje deed het goed.

De liquidatiescenes zagen er ook best goed uit. Die korte shoot-out in die motel deed een beetje aan de appartement-shootout uit De Dominee denken. Wat wel ongeloofwaardig overkwam en wat je allemaal wel in Amsterdam schijnt te kunnen is: dat Michel die ene gast in het begin midden op een plein door zijn hoofd schiet, en niemand die het ziet natuurlijk. Of mensen die gewoon in het openbaar zonder pardon hun pistool op tafel kunnen leggen.

Maar verder was dit een erg mooi filmdebuut van Laurence Lamers. Donker en sfeervol. Van mij mag ie zich wel bezig houden met een 2de film. Voor de verder rest is Paid gewoon zeer de moeite waard.

avatar van sinterklaas
En hij is nu ook in de 5 voor 10 rek bij FRS. Toch wel de moeite waard om hem eens mee te nemen dames en heren.

neo (crew)
Paid is een film die doet terugdenken aan de perioden van de cv-producties, waarvan sommige films niet bepaald geslaagd waren. Dat is bijvoorbeeld terug te zien aan een internationale cast met, het moet gezegd worden, klinkende namen als Guy Marchand, Murilo Benicio en Tom Conti. Ook is Engels de voertaal en is er een soortgelijke niet boeiende plot en een gevoelsmatig lage productiewaarde. Op deze vlakken vergelijkbaar met een Claim of Soul Assassin.

Op vele manieren een weinig inspirerend soort film. Het script is toch wel de grootste boosdoener, met slecht uitgewerkte karakters. De score van Jaques Morelenbaum is misschien wel het enige lichtpunt temidden van deze wanorde.