Rock, Rock, Rock! (1956)

Drama / Muziek

geregisseerd door Will Price
met Chuck Berry, Tuesday Weld en Teddy Randazzo

Een meisje (Tuesday Weld) wil dolgraag de blits maken op een rock 'n roll feest op school en daarvoor heeft ze volgens haar net die ene mooie, maar dure jurk nodig. Ze zet alles op alles om genoeg geld bij elkaar te krijgen om het te kopen. Ondertussen kijken zij en haar vrienden naar het televisie programma van disc jockey Alan Freed waarin oa Chuck Berry optreedt.

Dick2008
In de speelfilmencyclopedie staat o.a. voor een appel en een ei gemaakt. En zo is het, nou ja misschien alleen een appel.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Is gewoon profiteren van het succes van deze muziekrage. Afijn je kijkt toch uit nieuwsgierigheid. En natuurlijk komen er ook wel bekende namen uit het genre voorbij, Frankie Lymon and the teenagers, The Flamingos, The Moonglows.......de nummers gaan wel maar echt denderend zijn ze ook weer niet en het verhaal zelf en hoe dit alles in beeld wordt gebracht is eigenlijk om te kotsen. 2.0