Four Eyed Monsters (2005)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Arin Crumley en Susan Buice
met de stem van Michael Camacho, Lindsey Anderson en Brad Calcaterra

Het verhaal van twee introverte kunstenaars die constant op het internet te vinden zijn, om de normale routine van het leven te ontduiken. Nadat ze elkaar gevonden hebben creëren ze hun eigen realiteit, waarin er enkel via kunstwerken wordt gecommuniceerd.

avatar van pascal83
Officiële site: http://www.foureyedmonsters.com/
Erg mooie poster trouwens.

avatar van Quentin
Gratis en legaal te bekijken;

Wel even aanmelden (gratis!) om de makers uit de schulden te helpen (zie de introductie van de film voor uitleg);

Wauw, erg mooie film, ik kijk niet zoveel romantische films maar deze is haast een reden om er meer te kijken, hoewel ik twijfel of er meer zijn die zo goed zijn als deze.
Leuk ook om te zien hoe dit allemaal tot stand gekomen is, wat de film natuurlijk ook zelf zegt. Erg realistisch gedaan en ik kan hier wel een kunstje in vinden! 4,5 sterren

avatar van Jessen0wnt
Daarnet gekeken, een hele bijzondere film. Hoewel ik aan het begin een beetje in de ''dat-kan-ik-ook-sfeer'' zat, krijg je hoe verder de film nadert, steeds meer begrip en respect voor deze manier van vertellen. Het is allemaal erg bijzonder, hard maar... tja... lief tegelijkertijd. Ik ben helemaal niet van, boy meets girl-dingen, maarja, dit is het ook niet. Een erg aparte, bijzondere en lieve film over twee kunstenaars die zoeken naar zichzelf, en elkaar vinden. 4 sterren

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Wat een aparte filmervaring, de makers proberen duidelijk allerlei creatieve vindingen uit wat bij een standaard bioscoop publiek waarschijnlijk niet altijd goed gaat vallen.

Bij mij daarentegen gelukkig wel, je ziet echt hoeveel tijd en moeite ze in deze film hebben gestopt en dat ze alle 2 hun creatieve gedachtes de vrije loop hebben gegeven.
Zelf ben ik nog even aan het bijkomen van dit filmpje, omdat er in 70 minuten wel heel erg veel beeldmateriaal op je wordt afgevuurd.

Dit schijnt ook nog eens deels een waargebeurd verhaal te zijn, maar in hoeverre de scenes werkelijkheid moeten voorstellen kan ik nergens echt vinden?

Leuk om beginnende filmmakers zo creatief en gewaagd bezig te zien.

Hier is trouwens ook een serie van:
Four Eyed Monsters - YouTube.
Hierin beweren ze en laten ze zien dat het echt hun leven is, maar naarmate ik de afleveringen heb afgekeken begon ik daar steeds minder van te geloven.