Bigger Than the Sky (2005)

Komedie / Drama

geregisseerd door Al Corley
met Marcus Thomas, John Corbett en Sean Astin

Een succesvol theaterbedrijf staat op zijn kop als de directeur van een aanstaande productie van "Cyrano" een onervaren jonge acteur zonder duidelijk talent voor de hoofdrol van deze productie aanstelt.

avatar van Safri
Lijkt me best leuk.

Trailer is te vinden op http://www.apple.com/trailers/...

avatar van Norma
5 stemmem, 1 bericht? Trailer spreekt mij wel aan, heeft verder niemand deze gezien??

Heb de film zojuist gezien. Ik moet zeggen dat het begin erg traag is en ik stond op het punt hem uit te zetten maar naarmate de film vorderde vond ik hem steeds mooier worden. Het eind vond ik prachtig!

Wil hem eigenlijk een 6,5 geven maar aangezien dat niet mogelijk is geef ik hem een 7.0 (3,5 sterren)

avatar van Groenie
Wel onderhoudend, maar heeft verder niets om het lijf.
De acteurs speelde niet echt met veel passie.

Redelijke feel-good movie!

avatar van Queno
Een theaterrepetitiesessie levert een onevervaren en loserachtige goof Peter de hoofdrol op van Cyrano in het gelijnamige toneelstuk. Dit levert een kwellende kijkvertoning aangezien Peter totaal geen zelfvertrouwen heeft en per sé slachtoffer wil zijn. In het Portland Theatre, een mooi theatertje met klassieke frontgevel. Architectuur is op dat moment toch helend in het leven voor mensen, in dit geval het kleine beetje hoop voor Peter. De frontgevel steekt bij verre af van het interieur dat nergens zo uitstekend wordt doorgetrokken.
Het is zeer ongeloofwaardig dat een sul als Peter zonder toneelervaring zomaar bij een auditie kan binnenlopen. Zijn monotone oplezerige en uiterst sobere vertoning verveelde zelfs de mensen om hem heen. Waarom zou het ons als kijkvee dan boeien????
Zou de prachtige Amy Smart (The Butterfly Effect) ons dan redden? Niets van dat. Amy Smart zweeft als Grace om Peter heen in het begin, om maar een béétje inspirerend te zijn, naar mate de film vordert verandert ze in een bipolaire podiumfreak.

Al Corley wordt bedankt voor het maken van een van de vreselijkste films in de filmgeschiedenis.