Kalo Pothi (2015)

Alternatieve titel: The Black Hen

Nepal

geregisseerd door Min Bahadur Bham
met Khadka Raj Nepali, Sukra Raj Rokaya en Jit Bahadur Malla

In een afgelegen Nepalese dorp, tijdens de Maoïstische burgeroorlog, zijn twee twaalfjarige jongens beste vrienden, ondanks dat ze tot verschillende kasten behoren. De eigendom van een kip betekent veel voor hen, nu ze met de verkoop van de eieren geld kunnen verdienen om hun kinderlijke dromen te verwezenlijken. Hun samenleving wordt beperkt door armoede en het kastensysteem. De zus van de arme Prakash voegt zich stiekem bij de Maoïstische partij, terwijl de bruidegom van Kirans zus gearresteerd en gedood wordt door de Maoïsten. De jongens proberen koste wat het kost de kip te krijgen, maar worden geconfronteerd met de harde realiteit van de wereld om hen heen.