Den Som Frykter Ulven (2004)

Alternatieve titel: Cry in the Woods

Noorwegen
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Erich Hörtnagl
met Lars Bom, Laila Goody en Kristoffer Joner

Een psychiatrische patient, die ervan verdacht wordt een oude vrouw met een bijl te hebben vermoord, wordt tijdens een bankoverval als gijzelaar meegenomen door de overvaller. Ze vluchten het bos in en verschansen zich in een oude, vervallen hut, waar ze erg afhankelijk van elkaar worden. Beide mannen zijn - ieder op zijn eigen manier - erg gevaarlijk. Wanneer ook nog een twaalfjarig jongetje bij de zaak betrokken blijkt te zijn, dringt het langzaam tot inspecteur Karsten Skov door welk drama zich daar in het bos afspeelt. Naar het boek van Karin Fossum.

As zaterdag 00:00 - 01:40
ZDF

Weer een uitstekende misdaad thriller uit Noorwegen.

avatar van Leo1954
Helemaal eens met Stinissen, lekkere Noorse thriller.

avatar van Movie-Addicted
Matige thriller, onverwachts einde.

avatar van Kuwiel
Goede Noorse Film.

Nordics doen het tegenwoordig bter dan de rest van europa