Men of Boys Town (1941)

geregisseerd door Norman Taurog
met Spencer Tracy, Mickey Rooney en Bobs Watson

Veel geld ging zitten in de nieuwe vleugels van Boys town, en nog is er ruimtegebrek. Een jongen die in het ziekenhuis komt na een gevecht met een mishandelende bewaker in een andere inrichting, wordt opgenomen in het tehuis. De beschermeling van Father Flanagan krijgt een thuis en wil de hardhandige inrichting aanpakken.

avatar van Scorpio11
Goed vervolg op Boys Town.

avatar van eugeen
Prachtig vervolg op de klassieker Boys Town.
Vooral de vertolking van Mickey Rooney is fenominaal !

avatar van DjFrankie
Erg fijne film, gemaakt in een tijd dat we in Europa met heel andere dingen bezig waren.
Whitney (Rooney), en Pee Wee (Bobs Watson stelen de harten in deze feel good movie.
Boystown zelf heb ik vroeger al eens gezien, maar dit is een erg goeie opvolger.
Natuurlijk zit hier ook een groot EO gehalte bij, maar de sfeer in deze film is bepalend en erg fijn.

avatar van mrklm
In dit tenenkrommende vervolg op Boys Town doet Spencer Tracy zijn uiterste best om zijn waardigheid te behouden, ondanks het sentimentele en bijzonder simplistische scenario. Het idee dat een verwaarloosde, psychologisch beschadigde jongen in een mum van tijd het leven weer ziet zitten wanneer hij een hondje krijgt, is maar één van de vele twijfelachtige ideeën die James Kevin McGuinness in zijn scenario verwerkte. Bovendien is het spel van de jonge acteurs - met uitzondering van Mickey Rooney - beneden peil. Het resultaat is - afhankelijk van je stemming - hilarisch of irritant melodramatisch.