For the Love of Nancy (1994)

geregisseerd door Paul Schneider (I)
met Tracey Gold, Jill Clayburgh en Cameron Bancroft

Nancy gaat excessief om met haar lichaamsgewicht. Ze is constant aan het sporten en ze eet te weinig. Haar ouders hebben dit niet in de gaten, totdat tijdens het kerstdiner duidelijk wordt dat Nancy een serieus probleem heeft: ze heeft anorexia. Nancy's ouders proberen haar te helpen door middel van behandeling, maar Nancy weigert mee te werken. Hierdoor neemt de vader van Nancy de beslissing om naar de rechtbank te gaan zodat hij haar kan dwingen om in behandeling te gaan.

avatar van Asmahan
Een smartlap in filmvorm. Zelfs met de achtergrondinformatie dat hoofdrolspeelster Tracey Gold zelf aan anorexia leed, deed de film me helemaal niets. Wat me vooral is bijgebleven, is dat Tracey tegen het einde aan een bagel begint te knabbelen en de hele familie daardoor in een euforische stemming geraakt.

avatar van xangadix
Al voordat ze begint te eten maar slechts verklaart er eentje te lusten begint moeder al te grienen...

avatar van Asmahan
Nu je het zegt... Klopt! En na de grienende moeder zie je Tracey met muizenhapjes aan die bagel bezig.

avatar van Asmahan
Ik vind ook dat Tracey Gold zo'n vervelend hoofd heeft. Vooral als ze geërgerd met haar bovenlip trekt. Ze blijft voor mij ook dat onuitstaanbare wijsneusje uit Growing Pains. Komt nooit meer goed.

avatar van matthijs_013
Nancy's personage wordt nauwelijks uitgediept, waardoor haar beslissingen en motieven onduidelijk blijven en het geheel niet geloofwaardig is.

avatar van otherfool
Meisje krijgt eetproblemen en familie (waarvan we de vader Devane kennen uit '24') weet zich geen raad; huil of ik schiet taferelen liggen altijd op de loer en de film kan zich er niet compleet aan ontworstelen. Gold kijkt inderdaad vooral erg verongelijkt en het happy pappy einde komt wat al te vlotjes, al gaat er wel een mooie scene (in de auto) aan vooraf. Clayburgh is overigens ont-zet-tend vervelend als zeurderige moeder.

2* dan maar.