La Ciociara (1988)

Alternatieve titel: Two Women

Italië
185 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Dino Risi
met Sophia Loren, Robert Loggia en Sydney Penny

Wanneer de gealieerden in de zomer van 1943 Rome bombarderen verandert het leven van een moeder en haar dochter drastisch. Cesira, een weduwe, besluit de stad te verlaten, en trekt met haar vijftien jaar oude dochter naar haar geboorteplaats in de bergen. Eenmaal aangekomen in het dorpje ontmoeten zij Michele, een verlegen, introverte anti-fascist. Hij wordt verliefd op Cesira, maar het is Rosetta die gevoelens heeft voor Michele. In de veronderstelling dat de oorlog voorbij is, gaan moeder en dochter later te voet terug naar Rome. Tijdens deze terugtocht begint de ellende voor moeder en kind pas echt.

Overbodige remake met toch weer een uitstekende Sophia Loren.
Het Engelse ingesproken geluid is niet om aan te horen...
Met de orginele taal van de film gaat de film een * omhoog.

mooie mini-serie. die in het begin wat langdurig lijkt. ben je eenmaal over de helft dan is het wat gemakkelijker doorkomen. omdat dan de echte drama naarboven kruipt.
heb een 3,5 gegeven