Euer Weg Führt durch die Hölle (1984)

Alternatieve titels: Jungle Warriors | De Hel in de Jungle

Mexico / West-Duitsland
Actie / Avontuur

geregisseerd door Ernst R. von Theumer
met Nina Van Pallandt, Paul L. Smith en Sybil Danning

Een groep fotomodellen moet voor een fotoshoot naar een exotische locatie vliegen in Zuid-Amerika. Tijdens een vlucht over de Amazone worden ze echter neergeschoten en vervolgens gevangen genomen door het privéleger van een drugsbaron.

djelle
Typisch 80's sleaze-achtig en scheef verhaaltje over een groep modelletjes dat in de amazone verzeilt is geraakt, gevangen worden genomen, allerlei wantoestanden moeten ondergaan en zich vervolgens met een sterk girlpowergehalte een baan naar de vrijheid schieten. Aanneembare plotwendingen natuurlijk, maar ik heb het toch maar eventjes gespoilerd voor de zekerheid... Niks vernieuwends, maar niettemin vermakelijk vertier, dat hier best wel met de juiste instelling en op een goeie manier is uitgewerkt.

Wat mag je verwachten: Sex, naakte vrouwen, bloed, geweld, een kromme moraal, veel actie en een vleugje gore. Kortom: dikke fun.

Nu had er bv wel wat meer actie tussendoor gemogen ipv hiervoor enkel de laatste 20 minuutjes te reserveren en niet elke scene was even boeiend. Gelukkig zat het meestal wel snor.

Heerlijke soundtrack trouwens. Kwam heel mooi over bij de bijhorende shots. Ik vraag me af van wie dit liedje was...

Lekkere vlotte actie/avonturenfilm.
Er is veel actie, geweld en spanning volop.
Ondertussen afgewisseld met fraaie jungleplaatjes.
Hoewel gewoon een B film onderscheidt Jungle Warriors zich van vele andere mindere actiebroeders in het zelfde genre.

Ik weet niet of de film nog te verkrijgen is maar mocht je hem tegen het lijf lopen, een afknapper is het zeker niet.

avatar van Robi
Ik snap al die goede recensies eigenlijk niet zo. Ik heb hem destijds lang geleden gehuurd met een stel vrienden juist omdat het zo'n belachelijk slechte film was. Ik moet hem eigenlijk weer eens bekijken omdat het zo lang geleden is, maar ik kan me vaag herinneren dat de fotomodellen in het begin van de film nog bang zijn van ieder miniscuul spinnetje, terwijl het een paar scenes verder complete getrainde vechtmachines blijken te zijn. Die vechtscenes zijn overigens zelf ook lachwekkend slecht. Je ziet de vechtjassen duidelijk mis slaan, maar de ander valt dan toch verkrampt tegen de grond. En ook zitten er diverse types tussen die doodgeschoten zijn, maar een paar scenes later weer vrolijk meevechten alsof er niets gebeurd is. Erg leuk allemaal, dat wel.
Hij valt dus voor mij meer in de categorie lachwekkende en absurde humor dan actiefilm.
Maar goed, nogmaals, ik zou hem eigenlijk weer eens moeten bekijken. Misschien dat ik mijn mening dan weer helemaal bijstel.

avatar van stephan73
Sybil Danning, Woody Strode, John Vernon en Paul L. Smith. Namen die het hart van een liefhebber van jaren '80 pulp sneller doet kloppen. Wat deze namen nu met elkaar te maken hebben is dat ze in deze Duitse trashfilm zitten. En tja, trashfilms hebben sinds kort mijn voorkeur, vooral als ze voorzien zijn van babes en bullets.
Aktie, boobs, ontploffingen en genoeg troep om anderhalf uur van te genieten! Heerlijk...

Meneer Bungel
djelle schreef:
''...Crooned by Marina Arcangeli...'' bron. Echt zo'n song die op het randje tenenkrommend en net er over 'balanceert', dat past helemaal bij deze film!

avatar van Noodless
Sybil Danning was in de jaren 80 een opvallende actrice die in veel B-films haar kunsten en sexy body kon laten tonen. Sommige films met Sybil waren zelfs vermakelijk en onderhoudend. Dit werkje valt wel enorm tegen gezien haar matige rol in deze film. Ook de rest viel enorm tegen. De actiescènes zien er vaak bedroevend slecht uit en het verhaal heeft weinig te beiden. 3/10