Safety First: The Movie (2015)

Alternatieve titel: Safety First

België

geregisseerd door Tim Van Aelst
met Matteo Simoni, Ben Segers en Bruno Vanden Broucke

Bewakingsagenten Dirk Porrez, Simon ‘Smos’ Vos, Luc Turlinckx en Ingrid Porrez slepen de job van hun leven in de wacht. Ze mogen de V.I.P. van een van de grootste muziekfestivals ter wereld bewaken: het beroemde Tomorrowland. Daar doet Luc een schokkende ontdekking die de gehele vriendschap in gevaar brengt. Als dat maar goed komt.

Nino_1993
Ja we weten het al.....er bestaan mannen die graag mannen zien, en dat is jammer aan deze film! Laat een komedie toch zonder een booschap zijn. Hebben wij even geluk dat niet één van die homo's een Moslim of vluchteling was.Daar hadden ze blijkbaar niet de ballen voor

avatar van dvdfreak123
Net terug van de cinema. En heb me goed vermaakt en gelachen. Vooral de scene met tom waes in het toilet was kapotlachen alleen het hele homogebeuren ging er een beetje over vond ik. Matteo Simoni vind ik zoals in de serie het beste van de cast. Smos is en blijft fantastisch de rest van de cast was ook wel goed. Voor de rest gewoon wat je er van verwacht niet te veel nadenken gewoon een leuke komedie. Net als de serie trouwens die ik ook heel leuk vond. Krijgt van mij een 7/10

avatar van JTV-kijker
Leuke en amusante film en er zitten een groot aantal geslaagde moppen in, maar het verhaal trekt op niets. Na amper enkele minuten weet je al waar de film naartoe gaat gaan. De acteerprestaties zijn ook niet altijd even geweldig. Vooral Simoni en Segers redden de meubelen. Al bij al een degelijke film, maar ik had er meer van verwacht.

avatar van schumacher
Afschuwelijk was het. Arm Vlaanderen.
Komedie? Ik heb niet 1 keer moeten lachen.
Nog een 0,5 gegeven omdat er af en toe nog eens wat leuke muziek te horen was.
Nu goed; ieder zijn ding he maar dit is alvast niets voor mij. Moet één vd slechts Vlaamse films in jaren zijn die ik gezien heb.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een film in de lijn van de reeks, wat goed is voor de fans, maar niet snel zal smaken voor de doorsnee filmliefhebber. Ik hield wel van de reeks en dit is eigenlijk een lange aflevering. Gelukkig wel met een onderhouden verhaal dat de humor en luchtigheid van de reeks kan bewaren. Verwacht geen topfilm, maar de humor werkt wel. En als je van de serie houdt is dit best een aanrader.

avatar van umbra
Pak minder dan de serie, mss te lang en daardoor eentonig, ook minder moeten lachen dan bij een halfuur serie. 3*/10

avatar van Mr-Mcmovie
Vond de serie altijd grappig en de film voegd eigenlijk niets meer of minder toe dan de serie en is vrij wel het zelfde alleen 90 minuten plaats van 30 minuten.

Safety first is tim van aelst zijn beste creatie vind ik en zou niet slecht zijn moest de man nog een derde seizoen ophoesten.

avatar van Noodless
Best een amusante film die beter scoorde dan ik op de eerste plaats zou verwachten. De serie heb ik niet gezien en kan misschien in dit geval een voordeel zijn. Vond de cast best degelijk. Doe het maar eens om de rollen van de homo's toch min of meer aannemelijk te maken zodat je hun love story warempel gaat mee voelen. Natuurlijk boordevol clichés, maar het werkte niet vervelend. Er zaten genoeg scènes in het verhaal die je doen lachen. Gewoon leuk. 7/10

Nino_1993
Afknapper....Er lopen meer homo's in 2016 rond dan Hetero's.....Elke man kan een andere man kussen geen probleem! Ik sta in de kroeg, wil roken en vlieg op straat! lol

Ipman-66
"Safety First: The Movie." ... " !!!

Beter dan de serie !!! Emoji 'Safety First: The Movie' is een leuke
komedie geworden van regisseur Tim Van Aelst. Ik blijf het zeggen, de
serie was in mijn ogen niet om te zeggen dat ik er de grootste fan van was.
Deze film speelt het grootser en slimmer, waardoor ik wel kan zeggen dat er
voldoende entertainment aanwezig was om de boel te vermaken.
Het hele liefdesverhaal draagt daar uiteraard toe bij. Onze vrienden worden
omringd door heel wat bekende namen, waaronder Tom Van Dijck
en Tom Waes. Die laatste heeft trouwens mee zijn stempel (kaka) gedrukt voor de grappigste
scène van de film, namelijk als Tom Was op het toilet zit !
De muziek waaronder de DJ hit van Smos was aardig om horen, en wanneer hij dan
zijn song wil voorstellen aan Dimitri Vegas; is het helemaal strijk gaan !
Luchtige hersenloze komedie die ik ondanks de serie toch een kans gaf, en
iedereen verdient een tweede kans, dat mag bij deze wel duidelijk zijn !
P.S Het sfeertje op en rond Tommorrowland was zeker en vast geslaagd.

avatar van misterdhdh
Zeker en vast een leuke film. Het verhaal op zich is niet zo bijzonder maar de film was wel bijzonder sfeervol. De serie zelf indertijd was wel geweldig en heb ik vaak in een deuk gelegen, ook deze film heeft bijzonder grappige momenten al vind ik hem over het algemeen iets minder grappig dan de serie. Natuurlijk zitten er de gekende goeie grappen en klungeligheden van de bewakers in, de leuke oneliners en de gesprekjes in de sofa zijn natuurlijk ook meestal leuk en grappig om naar te kijken. Heb wel veel plezier aan deze film beleefd, maar een echte topper is dit natuurlijk ook niet. Maar dat had ik ook niet verwacht. Ik heb me geamuseerd en dat is wat ik er van verwacht had. Het homo-verhaal stelt niet zoveel voor maar is zeker niet slecht in beeld gebracht. Enorm mooi wanneer Dirk Porrez op het podium kruipt en voor al dat volk roept dat hij gay is. Het Tommorrowland-sfeertje was zeer goed en geslaagd, al ben ik er zelf nog nooit naar toe geweest. Acteerwerk was niet zo belangrijk in deze film want er wordt expres overgeacteerd, al zijn de bekende personages natuurlijk leuk om naar te kijken. Een echte favoriet heb ik niet van de vier, ik vind ze allemaal wel iets grappigs hebben. Nieuw is van Dijck die toch wel bij deze film past en het goed doet. Het einde was natuurlijk voorspelbaar maar toch mooi. Zeker een pluspunt aan deze film is de enorm leuke muziek, die je ook al in de serie terugvond. Al bij al heb ik me zeker vermaakt en zijn mijn verwachtingen ingelost. Ook Smos zijn hit mocht er absoluut wel zijn. Er zou geen reeks meer komen van safety first. Zo erg is dat nu ook weer niet. Het is goed om te stoppen op een hoogtepunt, anders zou het wat afgezaagd kunnen worden zoals bv. F.C. de Kampioenen.
3.5/5

schumacher schreef:
Afschuwelijk was het. Arm Vlaanderen.
Komedie? Ik heb niet 1 keer moeten lachen.
Nog een 0,5 gegeven omdat er af en toe nog eens wat leuke muziek te horen was.

Couldn't agree more...
Als men al niet zo'n grote fan was van de serie, dan moet je deze zeker links laten liggen... Toch maar uitgekeken omdat vrouwlief wel fan was van Safety First...

avatar van Corcicus
Oké, dit was echt een fout homodrama en stond veraf van de jolige leute die ik van deze bende gewend ben .

avatar van Quentin
Filmisch is dit zeker niet en de eerste helft voelt aan als een langgerekte TV-sketch, maar verbazingwekkend genoeg weet de tweede helft toch te raken. Fijne soundtrack riedeltjes trouwens.

Pfoe.

De reeks nooit gezien, ik kende de personages enkel van een bioscoop-trailertje waarin verteld werd GSM uit te zetten (en dergelijke), dus redelijk blind ingegaan. Op zich geen probleem, is er duidelijk wat historie maar het gaat hier over zulke grote clichés (zowel personages als onderlinge relaties) dat je geen vijf minuten nodig hebt om in te pikken.

Eerste half uur was nog wel redelijk. Het verhaaltje is dan nog niet echt van start gegaan en de film schokt eigenlijk van sketch naar sketch. Niet echt ideaal voor een speelfilm, maar af en toe zitten er wel een paar grappige stukjes in dus voor een comedy zeker niet onoverkomelijk.

Maar wanneer het homoplotje zich begint te ontvouwen kreeg ik zowaar bijna plaatsvervangende schaamte. Dat deel van de film lijkt wel op bejaarden gericht, en dan die deelverzameling die het nog steeds wat lastig heeft met aanvaarden van mannen die op mannen vallen. Genant hoe dat in beeld gebracht wordt/gespeeld wordt/verloopt.

Dat die doelgroep allicht belangrijk was voor de omzet blijkt verder ook wel uit de muziekkeuze ... ik stond ervan versteld hoe men het heeft klaargespeeld een hele film op Tomorrowland te vestigen zonder maar iets van wat op dance lijkt in de film te vermengen. Of het moest het nummertje tijdens de eindscene zijn, maar wtf was dat ... Dat zo'n festival zich daarvoor uitleent.

Eerste half uur was af en toe nog lollig, halverwege begon het wat vervelend te worden, laatste half uur is regelmatig cringeworthy. Dat ze zoiets anno 2016 nog durven maken.

De film is eigenlijk één lange aflevering van de populaire Vlaamse serie. Platvloerse humor over pis-kak-sex, misverstanden met grote voorspelbaarheid én de sjjjmoooos : Safety-first fans worden ook in deze film op hun wenken bediend. Dit alles gekruid met het kleurrijke decor van Tomorrowland. Topacteurs Simoni en Segers op automatische piloot, maar Vanden Broecke en Van Dyck verrassen als een teder en verlegen liefdeskoppel. Safety first dus, maar vooral Discipline, Dedication & Friendship !

De film heeft het eerste half uur zeker enkele sterke punten. Op dat moment voelt het ook aan alsof je naar een (extra lange) aflevering van de serie bent aan't kijken, wat ik voor duidelijkheid positief bedoel. Maar goed, een film is geen serie, en dus moet je net dat tikkeltje meer tijd steken in een plot, en laat net dat het gegeven zijn dat voor een ommekeer zorgt in het "gevoel". Daar waar de Safety First grappen goed zitten, wordt de plot er een beetje ingeramd die niet onmiddellijk zijn weerslag kent (buiten het feit dat het een open deur intrappen is en ook perspectief biedt voor eventuele vervolgfilms die er gelukkig nog niet van zijn gekomen). Dus los van eerste half uur beetje ontgoocheld over deze film...

avatar van aburex
Stuk minder dan de serie die ik best wel leuk vond. Volgens mij komt dit door te lang uitgesponnen. Enkele leuke scènes, maar daar blijft het ook dan bij. Toch nog een 7