ad

Alternatieve titels: Fly Me to Polaris / 星願

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Jingle Ma

Met onder meer: Richie Jen en Cecilia Cheung

IMDb beoordeling: 7,2 (971)

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Over Xing Yuan

Een jonge man wordt doodgereden door een auto en krijgt te horen dat hij de zestig miljardste overledene is. Hij mag kiezen voor een leven in Polaris, een soort hiernamaals, of voor een kans om zich te herenigen met zijn geliefde. Hij kiest voor de laatste optie en krijgt een nieuw lichaam en vijf dagen de tijd om afscheid van haar te nemen.

imageimageimage

avatar van NKyou

NKyou

Heerlijk zoet, romantisch drama'tje.

Ondank het vrij zwakke acteerwerk en het vrij slappe verhaaltje wist het me toch enorm te vermaken en te raken. Zitten enkele pareltjes van scenes tussen en Cecilia Cheung is echt een knappe vrouw. Twijfel een beetje tussen 3,5 en 4,0; klein aanradertje.

avatar van Villevalo23

Villevalo23

Tja, ondanks het bij vlagen zeer matige acteerwerk en de zwakke filmtechnische kant weet Fly Me to Polaris wel te boeien en zelfs op momenten te ontroeren. Cecilia Cheung is inderdaad een uitzonderlijke schoonheid, haar tranen indrukwekkend.

Misschien niet een al te hoogstaande film maar wel een drama die werkt, schoonheidsfoutjes (nou ja, noem het gerust grote fouten) genoeg maar niettemin een typisch Aziatisch drama dat fans van dit genre niet zal teleurstellen.