Santa's Little Helper (2015)

Familie / Komedie

geregisseerd door Gil Junger
met Mike 'The Miz' Mizanin, AnnaLynne McCord en Eric Keenleyside

Na zijn ontslag van zijn baan belandt een gladde zakenman(Mike 'The Miz' Mizanin) in een competitie voor een nieuwe hulp voor de kerstman. Door een hoop trainingen en testen voor de competitie gaan the miz en een andere kanshebber tegen elkaar op om te kijken wie Santa's nieuwe 'little helper' wordt.

avatar van D-ark
WWE, De grootste pro-wrestling organisatie van de wereld, probeert al sinds de jaren 80 succesvol te worden in andere gebieden. Vaak leidde dit tot ironische flops; zoals een body building show in de tijd dat het bedrijf net een rechtszaak aan de broek kreeg over steriods, een rond de 50 miljoen verlies lijdend restaurant in times square en een meer show achtige Americian Footbal league die na een seizoen gecanceld werd.

Bij verre het meest succesvolle is WWE films ook al is succesvol een groot woord. Veel van de films spelen maar net even(verdienen productie kosten terug) en sommige zijn flops. Nog steeds door splitsen van de kosten met bedrijven als fox is het laatste jaren toch een groei in gekomen. Zeker na de mede productie van films als Oculus en The Call.

Waar aan die 2 films amper was te merken dat WWE er mee te maken had is Santa's Little Helper een overduidelijk product vanuit de pro-wresteling kant. De hoofdrol word gespeeld door pro-wrestler Mike 'The Miz' Mizanin(eerder nog vreselijk miscast in The Marine 3 en 4) en het heeft een bijrol van vrouwelijke worstelaar Paige. Het volgt op vorige vreselijke WWE kerstfilms als Jingle All the Way 2 maar is bij verre de beste niet actie film met worstelaars zover uit de studio.

Een duidelijk direct-to-dvd kerst film maar wel een die perfect inspeelt op de sentimentele sfeer van vooral het Amerikaanse christmas. Het is vooral Mizanin die dor behoorlijk aanstekelijke grappige momenten steeds meer van kerstmis gaat houden. Hierbij ondersteund door een verrassend goede chemie met AnnaLynne McCord en een perfect gecaste sarcastische bijrol voor Paige. Het plot is flinterdun maar het blijft toch vermakelijk voor de volle 90 minuten.

Ook als je niks van pro-wrestling (wilt) weet is Santa's Little Helper een geslaagde kerstfilm die een fijn alternatief is voor al de dood gespeelde programmering op de Nederlandse tv rond die tijd.

Zo vreselijk zoet en nergens spontaan , nee drie keer niks.

avatar van SuperSideSwipe
Na een hoop promotie voor de film tijdend diverse WWE afleveringen, ben ik toch wel benieuwd geworden.

Het lijkt gemaakt te zijn voor de 5 tot 13 jaar WWE kijkende doelgroep.

Zeker geen vervelende of slechte productie..
Het verhaal is dun, afgeraffeld en simpel maar voor een familie kerstfilm maakt dat niet zo heel veel uit.

Gezien Paige voor mij een veelbelovende acterend talent lijkt in de WWE vond ik haar rol in deze film iets te klein, dat is jammer want ze voegde wel iets toe aan het geheel.

Al met al een prima film voor rond de feestdagen.

avatar van HNCX700
Was deze kerst op tv (Film1) en vond het een aangename afwisseling op de, ieder jaar uitgezonden bekende kerstfilms. Het verhaal was inderdaad op de hele familie afgestemd, en voor de vaders van het gezin, was daar 'AnnaLynne McCord' in haar strakke 'Elf Jeans' met T (opjes) -shirts

avatar van Decec
Een redelijk familie film...
Gewoon goed verhaal...
Redelijk (flauw) acteerwerk...
Goed achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima HD kwaliteit breedbeeld...