Walhalla (1995)

Nederland / België
Thriller

geregisseerd door Eddy Terstall
met Huub Stapel, Gène Bervoets en Jan Mulder

Kruidenier De Feyter wordt langzaam weggeconcurreerd door de supermarkt van de Marokkaan Saïd. Om zijn nieuwe vriendin en zijn gezin te onderhouden, knapt De Feyter vuile klusjes op voor de rechts-radicale politicus Somers. Het wijkje waar zich dit allemaal afspeelt, dreigt te moeten wijken voor een meubelpaleis: 'Het Walhalla'. Om zijn plannen te verwezenlijken, spant de projectontwikkelaar samen met Somers.

Leuke film van Terstall; niet zijn beste.

avatar van aSMoDeuS
Ik zat wel de hele film te wachten op een beetje toffe muziek... Deze bleef helaas achterwege.

Waar is die mooie poster met die skinhead?

robertus65
Matige film die alle steotype kenmerken over rechtsradicale langs laat komen, niks nieuws dus.

avatar van Quentin
De zoveelste matige film van Terstall, alleen Simon was echt goed. Aardige film maar met inhoud van bedenkelijk niveau. 2,5*

Net uit de koopjesbak bij de Media Markt gevist.....1,50!

Helaas niet de originele poster hier. Die was best aardig.

avatar van sinterklaas
Uit de 5 voor 5 bak gehaald. En het was best nog een leuke film van het oude werk van Terstal. Om te beginnen waren de settings van dat troosteloze Zeeuwse dorp erg toepasselijk en het acteerwerk kon der ook wel goed doorheen. Het doelt erg op het racisme en de kijk op zwarten en dat echt iedereen in dat ene dorp de Marokaanse en zwarte inwoners uitkotst. Dat klinkt wel pessimistisch maar evengoed word het wel erg mooi weergeven, en ludiek ook want eigenlijk komt het neer op een flink straaltje sarcasme. Ook vond ik het "controversiele geweld" zoals het op de hoes vermeld werd ook wel meevallen hoor. Voor de rest gewoon erg leuk filmpje.

avatar van Sid-the-gekste
Ik vond deze film wel gaaf

Kan iemand mij alsjeblieft helpen, ik wil namelijk deze film zien maar ik weet niet hoe dat moet.
Alvast bedankt, groeten Ingrid

Wouter schreef:
Waar is die mooie poster met die skinhead?

Ondertussen wel. Mooi hoor.