Champagne Charlie (1989)

Canada
Drama / Romantiek

geregisseerd door Allan Eastman
met Hugh Grant, Megan Gallagher en Megan Follows

Een verhaal over een held: Charles Heidsieck verlaat zijn vaderland om de Verenigde Staten te veroveren, enkel gewapend met een flinke dosis charme en een koffer vol champagne. Hij is een pionier, die zijn goede naam en reputatie op het spel zet om zijn champagne in heel Amerika te promoten. Hij is een held in de goede zin van het woord: intelligent, moedig, soms wat naïef, maar zeer standvastig. Deze houding komt hem dan ook goed van pas bij zijn verovering van de Nieuwe Wereld. Een verhaal over een reiziger, veranderende tijden, onstuimige liefde en over champagne, de andere held van het verhaal! De champagne is de altijd aanwezige stille getuige van Charles turbulente leven. Het is de spil waar alles bij hem om draait, de kracht die hem motiveert gedurende zijn lange en succesvolle leven, de kern van zijn ambitie.

avatar van getyourchucks
gekocht voor m'n moeder en vervolgens met haar gekeken, serieus, een slecht geacteerde, ongemeende, slecht bedachte film. 0.5

avatar van pink_roosje
heel goede film. minder als dat ik verwacht had maar niet alle kostuum drama's kunnen top films zijn. 3*