Dracula (2002)

Alternatieve titel: Dracula's Curse

Italië / Duitsland
Drama / Horror
173 minuten (TV, in 2 delen) / 104 minuten (DVD) (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Roger Young
met Patrick Bergin, Giancarlo Giannini en Hardy Krüger Jr.

Graaf Vladislaw Tepes vraagt de New Yorkse makelaar Jonathan Harker een landhuis aan te schaffen in Boedapest. Al snel blijkt dat de graaf onheil wil zaaien in Harker's vriendengroep. Eerst valt Lucy, de slettenbak van het stel ten prooi, maar als Tepes ook zijn zinnen heeft gezet op Jonathan's verloofde Mina is de maat vol. Onder leiding van Dr. Valenci en gewapend met houten staken en Nederlands wijwater, gaan Harker en zijn vrienden een eind maken aan Dracula's duivels heersen.

avatar van kimmie131195
echt heel saai !!!

wat een stomme film =(

avatar van Morgana7
Niet echt denderend, maar ook niet saai. Wel leuk om een keer gezien te hebben. Ik vond het vooral euk hoe ze het verhaal in een moderne setting hebben gezet.

Wel aardig 2,5*

avatar van kirk douglas
nadat het dracula verhaal door de jaren al tig keer verfilmd is. komt deze film nu met een vrij goed idee de tijd waarin het verhaal afspeeld te veranderen.
natuurlijk geen echt nieuw idee dracula a.d. 1972 en 2000 gingen van hetzelfde idee uit maar zijn verre van gelukt.
de moderne setting in deze film is goed gelukt. het verhaal blijft in grote lijnen hetzelfde. daarbij werden zelfs een paar details ingebouwd die in vele andere versies ontbreken.

de productie is echter wel duidelijk een tv film. wat vooral bij de cgi van ratten en vleermuizen te merken is. de acteurs zijn niet slecht en patrick bergin is een goede keuze voor dracula deze film is best goed ik had eigenlijk niets van deze verwacht maar werd erg verast.

avatar van tommycool
dracula en dracula 3000= €1,00 niet waard

avatar van knusse stoel
Wij hebben de film ondanks de lange speelduur en de lage waardering gewoon uitgekeken en om nu te zeggen "een stomme film" zoals "Funland" en "saai" zoals "kimmie131195" stellen in hun berichten is in onze ogen de waarheid geweld aan doen. (misschien komt dat wel omdat ze al zo oud zijn deze twee, 1915 + 1917 jaar????)
Inderdaad, als je deze vergelijkt met de oudere Dracula films dan haalt deze misschien niet het niveau dat de vroegere haalden maar moet en kan dat dan altijd?
Het verhaal van deze film is aardig en het spel van de acteurs is ook wel goed te noemen.