Paul Bowles - Halbmond (1995)

Duitsland

geregisseerd door Frieder Schlaich en Irene von Alberti
met Mohammed Belfquin, Sondos Belhassen en Paul Bowles

Film gebaseerd op drie korte verhalen van schrijver Paul Bowles, te weten 'Merkala Beach', Call at Corazon' en 'Allal'. In het eerste verhaal zijn twee jongens in Noord-Afrika elkaars grootste vrienden, totdat één van hen verliefd wordt. In het tweede verhaal is een jong koppel op huwelijksreis. De reis wordt een nachtmerrie wanneer ze voor hun reis gedwongen worden van hun cruiseschip naar een klein bootje op de Amazone te verplaatsen. Het derde verhaal gaat over een jongen die wraak wil nemen op hen die hem vroeger pestten dat hij een bastaard was.