ad
  • 8.090.037 stemmen

The Great Dance: A Hunter's Story (2000)

Documentaire | 90 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Verenigde Staten / Zuid-Afrika

Geregisseerd door: Craig Foster en Damon Foster

Met onder meer: Karoha Langwane en Xlhoase Xlhokhne

IMDb beoordeling: 7,6 (44)

Releasedatum: 31 oktober 2002

Over The Great Dance: A Hunter's Story

Karoha Langwane, !Nqate Xqanxebe en Xlhoase Xlhokhne openen de jacht op een antilope. Bij een temperatuur van 42° Celsius achtervolgen ze het dier te voet. Elke voetafdruk, elke regendruppel en elk gebroken takje heeft zijn betekenis voor de leden van de !Xo San-bevolking in de Kalahari-woestijn.

image

avatar van joycegoud

joycegoud

Een van de indrukkenwekkenste films die ik ooit gezien heb. Ben op zoek naar de Nederlandse versie. Weet iemand waar ik die kan vinden?

avatar van jacom

jacom

• 2042 stemmen

zeker geen slechte documentaire, maar ik had soms het gevoel dat sommige beelden is scène waren gezet en de voice over sprak toch wel in bijzonder poëtische beeldspraak voor iemand met zo'n belabberd engels.

maar toch zeker genietbaar:

***