• 8.225.873 stemmen

Genre: Drama / Romantiek

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Roy Battersby

Met onder meer: Cathy Sandford, Nathaniel Parker en James Gaddas

IMDb beoordeling: 6,3 (299)

Over The Black Candle

Het verhaal van een onafhankelijke, 19e eeuwse Britse vrouw die een textielfabriek runt. Zij moet één van haar werknemers ontslaan, omdat deze een misdaad heeft gepleegd bij een edelman. Gebaseerd op een roman van Catherine Cookson.

Lionel Filmore

Joe Skinner

Fred Skinner

Bill Whitmore

Ma Skinner

Annie Whitmore (as Mo Harold)

Lily Whitmore

Bridget Mordaunt

Victoria Mordaunt

William Filmore

avatar van Boenga

Boenga

• 2046 berichten

Degelijk drama, en daarmee is eigenlijk wel het meeste gezegd. Kijkt lekker weg, maar staat niet op alle vlakken sterk genoeg om écht goed te zijn.

Zo gaat het verhaal bijvoorbeeld net iets te snel vooruit. Al heb ik zelf het boek niet gelezen, ik twijfel er geen moment aan dat wie dat wél deed al te veel moet missen in de film.

Cathy Sandford (nog nooit van gehoord) levert goed werk. Nathaniel Parker daarentegen, die ik heel erg waardeer als Inspector Lynley, mist hier ervaring.

En wat de beelden betreft: ten eerste had ik het gevoel naar de allereerste kleurenfilm te zitten kijken, donder en sober - wat toch niet de bedoeling is in dit genre. En anderzijds, veel erger: op de dvd liepen beeld en geluid niet samen, en dat is echt wel storend.

Positief was de manier waarop rijk en arm naast elkaar in beeld komen. Bij de chiquere films in dit genre komt die tweede groep meestal niet of heel beperkt in beeld...