Cavedweller (2004)

Canada

geregisseerd door Lisa Cholodenko
met Kevin Bacon, Aidan Quinn en Kyra Sedgwick

Delia (een zangeres) is een vrouw van middelbare leeftijd die niet veel geluk in haar leven heeft gehad. Van haar eerste man is ze weggelopen omdat deze haar meerdere malen met de dood heeft bedreigd. Haar tweede man, de vader van Cissy, overlijdt vervolgens in een auto-ongeluk. Delia besluit om samen met Cissy terug te keren naar haar geboortestad. Dit is niet gemakkelijk. Jaren terug heeft Delia hier haar eerste twee dochters achtergelaten en bij terugkomst wordt ze verre van hartelijk ontvangen. Als ze vervolgens de voogdij over haar kinderen wil verkrijgen moet Delia zich ook nog eens zien te verzoenen met haar agressieve ex-man.

Te zien op het Filmfestival van Gent in oktober.

avatar van Jorick
Niet bepaald een film voor mij. De film had teveel momenten waarop het in mijn ogen iets te dramatisch en sentimenteel werd. Ook de relatie tussen het meisje en de vrouw vond ik af en toe bijna irritant worden. 2*

avatar van Jorick
Ondertussen verlaagd naar 1.5*

avatar van xenne
met Kevin Bacon staat er, maar die heeft maar een heel kleine rol in deze film zenne. Cavedweller is geen perfecte film, maar een gemiddelde van minder dan 1½, dat verdient deze film toch ook niet zenne. kan wel begrijpen dat hij lage waardering krijgt, 't is een zwaar drama met weinig actie - acteerprestaties zijn goed.

Een film die in elke scène de plank net misslaat, door de scènes af te kappen op het moment dat het net van enige dramatiek lijkt te worden voorzien. Daardoor is dit een frustrerende ervaring, hangt het allemaal als los zand aan elkaar. Zonde, gezien de indrukwekkende cast. En persoonlijk vond ik het fascinerend om de glamoureuze Sherilyn Fenn eens te zien als Delia's beste vriendin, een eenvoudige dorpsvrouw.