Claim (2002)

Nederland / Argentinië
Thriller

geregisseerd door Martin Lagestee
met Louise Lombard, Billy Zane en John Shrapnel

Ellen Brachman is een slimme en ambitieuze verzekeringsagente die werkzaam is voor de Rotterdamse marineverzekeringsmaatschappij European Hayward. Als een schip zinkt voor de kust van Argentinië, denkt Ellen aan een doelbewust 'ongeluk'. Om te bewijzen dat de 58 miljoen dollar claim onterecht uitgekeerd zal worden, vliegt zij naar Argentinië en raakt verwikkeld in een gevaarlijk web van leugens, oplichting, moord en zelfs een verloren liefde.

Was al uit in 2001, zij het 1 week in Curacoa. In Nederland (en andere landen) werd de film niet goed genoeg geacht voor de bios.

Screenplay is blijkbaar geschreven door Dick Maas dus dat staat natuurlijk garant voor slechte voice overs?
Anyhoe slecht geacteerd ,niet spannend , stom plot , muziek SUXORS en half punt erbij gedaan voor het accent van billy zane .

avatar van Bandit
Twee sterren, al was 't maar voor louise.

typisch een film die met geld van de c.v. constructie gemaakt is. Resultaart is dat dit soort films dus het levenslicht zien in de bios, dick maas zegt boodschappen doe je bij de albert heijn. had die dat maar gedaan.

Typisch een film waarvan mensen helaas en onterecht denken dat-ie exemplarisch is voor de resultaten van de CV-constructie.

CV-constructie houdt er mee op toch, het einde van het jaar, iedergeval in een andere vorm.

avatar van Quentin
dttom schreef:

Welke voice-overs? Geen een gehoord in de hele film ..... best een aardig filmpje alleen slechte muziek voor de rest gewoon aardig 2,5/5

Dhr. Lagestee kan ongelofelijk goed motiveren, maar de eerder genoemde sterren waren totaal niet geïnspireerd, en waren alleen maar op geld uit. En dttom waar haal je het vandaan dat de screenplay is geschreven door Dick Maas? Die is toch echt geschreven door Charles den Tex en Martin Lagestee, dus voor je met je kritiek komt kan je beter even nakijken of het wel klopt, een goede recensie onderbouw je met feiten, niet met veronderstellingen. Het is gewoon een goede film, maar niet echt bovengemiddeld, dus vandaar mijn 3*.

avatar van Quentin
Scenario is ook van Dick Maas ....

avatar van pascal83
Inderdaad, zie oa. IMDB.

Van Maas, met bijdragen van Soeteman.
Las ik.

neo (crew)
Film die wederom maar weer eens laat zien wat de mogelijkheden en voordelen zijn van een stad als Rotterdam. De skyline, het soort architectuur... Ondanks dat dit een van de mislukte cv films was (niet zo groot als het onafgemaakte Ocean Warriors uiteraard), vallen er toch wel wat positieve zaken op. Zo vond ik Jurre Haanstra's muziek bij lange na niet slecht en de cast acceptabel. De grootste dooddoener is het saaie script.

En zie ik hierboven bij de 3 castleden nu Fedja van Huêt staan, die welgeteld 1 zin zegt? Even corrigeren.

Ga voor 2 sterren.

Ocean Warriors?

neo (crew)
Nooit van gehoord? Ocean Warrior (zonder s) zou een hele dure spektakelfilm worden over een milieuactivist die streed voor de walvissen. Is ook door middel van de cv regeling geld in gepompt en zoveel meer. Een fiasco van miljoenen en miljoenen.

neo (crew)
Zal het lijstje van de cv regeling van toen ook nog eens zoeken later vandaag. Stond leuk overzicht met de film ten op zichte van andere.

Nog nooit van gehoord. Thanks voor de info...

neo (crew)
Zo wordt in het Filmjaarboek van 2000 vermeld dat John Badham de regie zou doen en het totale budget in guldens 130 miljoen was. 37,5 miljoen gulden waren er via de cv-regeling in gepompt. Zelf vind ik goede cv's films onder andere De Grot en Zus & Zo (beiden haast helemaal via cv gedaan) en volledig erdoor gefinanceerde films als Morlang. Claim is te plaatsen in dezelfde categorie als een film als Soul Assassin.

robertus65
Vrij standaard thriller, maar redelijk onderhoudend, dus zo slecht is het allemaal niet.