• 8.347.732 stemmen

Geregisseerd door: Luis Buñuel

Met onder meer: Pedro Armendáriz en Katy Jurado

Oorspronkelijke taal: Spaans

Plot El Bruto

El Bruto werkt in een slachthuis en heeft meer spieren dan hersenen. Hij wordt door een huisbaas ingehuurd om lastige huurders te intimideren. Hij verleidt echter één van de dochters van de huurders, dit tot groot ongenoegen van de vrouw van de huisbaas met wie hij een affaire heeft...

imageimageimageimageimage

avatar van Hemdale

Hemdale

Naar mijn mening geen meesterwerk, maar toch zeker een erg aardige film, zoals de meeste films van Buñuel wel die ik tot nu toe gezien heb. Niet al te bijzonder qua verhaallijn, maar toch genoeg om te kunnen vermaken. 3,5*.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Jammer, waardeloze DVDtransfer: link...

avatar van stephan73

stephan73

Komt in September uit via Mr. Bongo. Hopelijk met een betere transfer!

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Dogie Hogan schreef:

Jammer, waardeloze DVDtransfer: link...

De transfer van de R1 DVD van Buñuel's "Susana" is nog slechter.

Rechtoe-rechtaan Bunjuelletje met 0,0 surrealistisch gedoe en ook vrij weinig humor.Opvallend genoeg wel enige noir-invloeden!(de achtervolgingsscene).Gelukkig zijn er nog wat trademark elementen als de verhouding tussen een oude vent en een jong grietje alsmede alomtegenwoordige kippen die duidelijk maken dat de film toch echt afkomstig is van Don Luis.

Hoewel de held allicht een gewelddadige bruut is,ga je toch met hem meevoelen in al zijn onhandigheid en pathetiek.Hij deed me eerder aan Lucien Lacombe dan aan Stanley Kowalski denken,waarbij ook de acteur die el bruto speelt jong en gewelddadig aan zijn eind kwam.