Shadow Hours (2000)

Drama / Thriller

geregisseerd door Isaac H. Eaton
met Peter Weller, Brad Dourif en Balthazar Getty

Michael was zwaar verslaafd aan alcohol en drugs, nu heeft hij zijn zaakjes goed voor elkaar. Een 12-stappen programma moet de verleidingen weerstaan. Hij heeft een mooie, jonge echtgenote, die ook nog eens zijn baby draagt. Als zijn baan bij een benzinepomp hem niet bijna gek zou maken, zou hij alle redenen hebben om volkomen gelukkig te zijn. Dan ontmoet hij een rijke vreemdeling, die alle antwoorden lijkt te hebben op vragen die hij nog niet eens gesteld heeft. De vreemdeling neemt hem mee naar de donkerste hoeken van Los Angeles, waar dingen gebeuren die het daglicht niet verdragen. De vraag is of deze vreemdeling de oplossing biedt, of een reis naar de hel?

Bananen Man
Voor de redelijke b-film cast is deze film toch wel goed te pruimen

Hield een naar gevoel over aan deze (niet echt uitmuntende) film.
Heeft me dus toch geraakt ?!

avatar van daxclusive
Gekocht voor €1.00,- bij Dirk van den Broek, 2 weken geleden.
Titel kwam mij bekend voor, en vermoedde dat ik hem al eens eerder had gezien.
Jahoor, dat klopte ook! Helaas, de film sprak mij niet aan. Het verhaal was crap. Acteerwerk opzich wel goed. Matige film, niet meer dan 2* waard.

Een film met een boodschap.
De ervaringen die nodig zijn voor ontwikkeling en eigen verantwoordelijkheid niet ontwijken, maar juist die ontwikkelingen versnellen door het aanbieden van overvloedig veel ervaringen zodat het flink gaat tegenstaan (de leraar 'from hell'). Regelmatig kwamen filosofische en rake oneliners voorbij.

De film deed mij aan 'The Box' denken..

Ik vond de acteurs heel sterk en hoe het gegeven uitgewerkt is ook, op een interessante (bijna cult) manier gedaan en mooi in beeld gebracht (de nachtclubs). De sfeer was constant een tikje dreigend en het verhaal zeker niet altijd voorspelbaar met een aardige twist aan het eind. De creepy dagelijkse werksfeer in het benzinestation was goed voelbaar voor mij. Het zijplot vond ik ook leuk in de film verwerkt.
Wat mij betreft een keigoede B-film. Gemaakt met slechts 14.392 dollar!

De soundtrack is ge-wel-dig! Ik wil 'm hebben (waar te verkrijgen?)

avatar van voomzap
Geinig Cultfilmpje!