• 8.523.200 stemmen

Biografie / Historisch | 120 minuten

Genre: Biografie / Historisch

Geregisseerd door: Charles Robert Carner

Met onder meer: Johnathon Schaech, Jonathan Scarfe en Tim Matheson

IMDb beoordeling: 4,8 (481)

Plot Judas

Judas Iscariot. Bescheiden wijnhandelaar met een behoorlijk opstandig karakter. Judas is verontwaardigd over de behandeling van zijn volk door de Romeinse onderdrukker en daarom wil hij radicale actie. Als hij geruchten hoort over de komst van een Messias, voelt Judas dat de tijd gekomen is. Hij gaat op zoek naar Jezus van Nazareth, de rustig sprekende profeet die liefde predikt, zieken geneest, en de boel op stelten zet. Nadat hij bij zijn leerlingen verwelkomd is, krijgt Judas meteen ontzag voor Jezus. Maar al gauw ontstaan er spanningen. Terwijl Jezus drijft op spirituele krachten en geweld afwijst, heeft Judas meer fysieke tactieken in gedachten. Deze botsing tussen idealen en de ingehouden naijver van Judas loopt parallel met de gebeurtenissen. Terwijl de autoriteiten Jezus steeds meer op de hielen zitten, komt Judas tot zijn ultieme daad van verraad.

imageimage

avatar van amon

amon

Ja wat moet ik ervan zeggen. Ik hoop dat dit een betere film is dan "The Passion of the Christ". Dit vond ik een erg matige film waarover mijn inziens veel te veel over is gesproken.

avatar van Teskuh17

Teskuh17

hoe benieuwd ben ik hier naar? een film uit the point of view van Judas.. lijkt me zeer interresant.. zou ook graag een film zien van de gedachten van Maria Magdalena.. is ook weer een hele andere kant..

avatar van MarkFish

MarkFish

Goeie film. Ik vond trouwens Passion of the Christ ook indrukwekkend en zeker niet overdreven. Gewoon realistisch. Judas kwam ook zeer geloofwaardig over. Goed geacteerd. Natuurlijk moet je interesse hebben in het verhaal, maar als je dat hebt is het zeer onderhoudend.

avatar van MarkFish

MarkFish

Zitten trouwens ook scenes in uit The Passion. Bijvoorbeeld wanneer Jezus veroordeeld wordt door de hogepriester.

avatar van Carl

Carl

Ik vond het verhaal wat sobertjes. Wat mager. Een vondst vond ik wel de invloed van mevrouw Pilatus in het geheel.

Niet slim vind ik die blauwe ogen van jesus en dat europeese uiterlijk van hem. Zo ziet toch geen israeli er uit!! maar ja....hollywood....

Acteerwerk was prima plus het fraaie camerawerk.

3 sterren.

avatar van archer

archer

ja inderdaad dat van die american look klopte niet, voor de rest valt em wel mee

avatar van Roodkapje 1964

Roodkapje 1964

In grote lijnen klopt dit verhaal wel een beetje.

Maar de film zelf vond ik zeer slecht.

In een moderne film "oude"bijbel uitspraken gebruiken, past niet.

Het stoorde mij vreselijk.

Het acteren was "huilen met de lamp uit:".

Die ene ster die ik geef is, omdat de film overeen kwam met de bijbel.

Een aardige film. Personages zijn goed. Verhaal kon beter. Niet alles klopte met wat in de Bijbel staat, maar in grote lijnen wel. Weer een hele andere Jezus dan in de andere films. In ieder geval geen Hollywood-Jezus. Maar Judas zou toch beter moeten weten om te proberen om Jezus voor het blok te zetten. Zie zijn aanvaringen met de Sanhedrin en zo.