• 8.564.250 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Consumed

"What are you eating?"

Sophie (Zoe Lister-Jones) is een alleenstaande moeder wiens zoontje op een dag een mysterieuze ziekte heeft opgelopen. Niemand lijkt precies te weten wat de oorzaak is, maar Sophie denkt dat er iets verkeerds in het eten heeft gezeten. Haar zoektocht naar de waarheid brengt haar bij een boer die vecht voor het bestaan van zijn biologische boerderij, de CEO van een groot biotechnologisch bedrijf en twee wetenschappers aan de vooravond van een belangrijke ontdekking.

image

Connie Conway

Senator Bob McHenry

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Het erge is als je de trailer bekijkt, het gevoel wat achterblijft er een is, ze gebruiken mij als een soort testrat!

Ik moet de film nog zien en hij ligt op de plank voor het komende weekend maar echt, ik hoop dat ik mij zorgen over niets maak. Het nieuws wat ik regelmatig in de kranten tegenkom, is er ook niet zo vrolijk over. Ik blijf steeds achter met de vraag: "waarom kan ik niet meer eten zoals de natuur het aanbiedt?"

Mood Indigo

bij het inloggen stond de raring op 3.66. dit is zwaar overtrokken vandaar mijn 1.0.

buitenom het voedselprobleem is dit een draak van een film.

halverwege afgehaakt vanwege een plot en script waar de konijnen geen brood van lusten.

Mood Indigo schreef:

buitenom het voedselprobleem is dit een draak van een film.

Omdat jij vind dat 3.66 te hoog is , daarom geef je een 1.0, dit is de stomste wat ik tot nu toe gelezen heb, en je hebt de film nog niet eens afgekeken.

Mening over de film mag natuurlijk, maar als je hem niet afkijkt en de rating te hoog vind, stem dan niet.

avatar van mer1973

mer1973

Herge schreef:

Denk er hetzelfde over.

Herge schreef:

Ik heb de film nog niet gezien en ik geef toch ook nog geen stem

en U geeft een mening over mijn recensie terwijl U de film nog niet gezien hebt, dat is toch

nog net even stommer...maar ga ondanks mijn waarschuwing maar lekker kijken hoor.

ik geef ook mijn mening over slechte films. geen reden om mede-forumleden voor stommerik

uit te maken.

Herge

Ik maak jou niet voor stommerik uit, ik zeg als je het goed leest "dit is de stomste wat ik tot nu toe gelezen heb".

Sterren geven aan een film die je niet af kijkt, vind ik niet reel om de waardering omlaag te halen, kijk dan de film uit en beoordeel dan de film.

En het gaat niet om mij of ik de film gezien heb , ik ga deze film niet kijken en ik geef ook geen sterren.

Het gaat mij om het stem gedrag.

fair enough.

ik ben blij dat je de film niet gaat kijken.

smaken verschillen en meningen ook.

maar je kunt me niet dwingen om deze film, die halverwege van slecht naar erger gaat,

af te kijken. eenmaal een dieptepunt bereikt vel ik mijn eigen oordeel.

en als ik dan zie dat de score 3.66 is, springen er een paar stoppen door

inmiddels de stoppen vervangen en mijn stem aangepast naar 2.0

avatar van Lee92

Lee92

Ach, ieder zijn gevoelen mening over deze film, maar persoonlijk weer eens een 'normale menselijke ' film. Een film die weer eens niet 'over the top gaat' en een realistische beeld geeft hoe de mens in elkaar zit. De achterliggende waarheid dat in Amerika niets normaal kan gaan, wordt in deze film weer eens onderuit gehaald. Het is een 'menselijke ' film die mij enorm aanspreekt. Het is een film waarin een mens nog ets waardevol in zich heeft. Uitstekend acteerwerk door iedereen!!! Is ook uitstekend in beeld gebracht, passend bij het onderwerp. Ik zou dolgraag willen dat er meer van dit soort 'menselijke films' zouden worden uitgebracht. Een dikke 5-PLus!

avatar van Lee92

Lee92

Even vergeten deze film met 5 sterren te waarderen,

avatar van Waku

Waku

Best huiveringwekkend filmpje.

Niet dat dit een griezelfilm is, een angstige thriller of dat je recht op je stoel zit van de schrik momenten. Het macabere zit hem in dit drama verhaal vooral in de politiek die gevoerd wordt rondom de (met name) amerikaanse voedsel industrie. Genetische manipulatie.

Vooral tijdens de aftiteling krijg je een naar onderbuik gevoel en zet het je best even tot nadenken.

Aantal bekende gezichten in deze film zijn te zijn van bekende series Taylor Kinney (Chicago Fire), Athony Edwards (ER) en Lethal Weapon icoon Danny Glover.

Netflix levert soms best aardige filmpjes op zoal deze "Consumed"...

avatar van mr. Prizzi

mr. Prizzi

Verontrustende film over een oude discussie; modificatie van voedsel. Natuurlijk staat Clonestra in dit verhaal voor real life bedrijven als Monsanto http://www.monsanto.com/products/pages/monsanto-agricultural-seeds.aspx

Danny Glover speelt een mooie rol als biologisch boer die op zijn eigen land geen normaal gezond voedsel meer kan verbouwen.

Het is een aanklacht tegen de VS maar ook tegen China en Brazilië die Genetisch Gemodificeerde Organismen toestaan. Voor de EU is de film een waarschuwing want De biotech-industrie zijn aan het lobbyen om de verplichte melding op verpakkingen van het gebruik van GGO omgedaan te maken. In de VS is dat via de bedrijven en corrupte politici inmiddels gelukt.

Gaat dat zien.

Mood Indigo schreef:

fair enough.

ik ben blij dat je de film niet gaat kijken.

smaken verschillen en meningen ook.

af te kijken. eenmaal een dieptepunt bereikt vel ik mijn eigen oordeel.

en als ik dan zie dat de score 3.66 is, springen er een paar stoppen door

inmiddels de stoppen vervangen en mijn stem aangepast naar 2.0

Kijk zo kan dat ook, maar nu geef je sterren omdat je de film niet goed vind, en niet om het gemiddelde naar beneden te halen, toon van respect

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.