La Moutarde Me Monte au Nez (1974)

Alternatieve titels: Lucky Pierre | I'm Losing My Temper

Frankrijk

geregisseerd door Claude Zidi
met Pierre Richard, Jane Birkin en Claude Piéplu

De bescheiden wiskundeleraar Pierre Durois, die les geeft op een meisjesinternaat, komt bij toeval in aanraking met de beroemde filmster Jackie Logan. De kranten vermoeden een romance. Het kleine stadje in Zuid-Frankrijk wordt belaagd door paparazzi en Pierre Durois staat plotseling in het middelpunt van de belangstelling.

avatar van Betamax
Best een aardige film met Pierre Richard,
Geen topper maar een simpel maar leuk verhaal en wat prima grappen.

avatar van DDT
DDT
Idd er zaten toch goeie grappige stukken in hoor oa met zen vader die verkeerde papieren liggen heeft voor zen speech ,....

avatar van Filmkriebel
Gekke situaties rond een wiskundeleraar (en zoon van een bekende politicus) die verstrikt raakt in een seksschandaal met een wereldberoemde filmster met alle gevolgen vandien. Pierre Richard was in de jaren '70 en '80 één van Frankrijks topkomieken; niet van het niveau van De Funès, Fernandel of Bourvil, maar toch ook niet veel slechter. Hij was een Mr. Bean avant la lettre met zijn klunzig gedrag .... Ook hier is het moeilijk om niet in de lach te schieten. Voor mij een iets minder Pierre Richard maar het vermaakt wel van begin tot eind.

La Moutarde me monte au nez: vertaling: het wordt me allemaal teveel.