• 8.349.571 stemmen

Nieuwe Avonturen van Dik Trom (1958)

Familie | 90 minuten

Genre: Familie

Alternatieve titel: Avonturen van Dik Trom

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Henk van der Linden

Met onder meer: Thea Eyssen

IMDb beoordeling: 6,5 (23)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 25 juli 1958

Plot Nieuwe Avonturen van Dik Trom

Dik Trom (Sjefke Nievelstein) is een klein dik kereltje dat maar aan twee dingen kan denken; eten en kattenkwaad. Hij eet de hele dag door. Meestal heeft hij wel zin in een appeltje en als hij er geen heeft, gaat hij er wel stiekem een jatten. Samen met zijn vriendjes haalt hij het leukste kattenkwaad uit, waarmee ze de politiemeester bijna tot wanhoop drijven.

image

avatar van SmuttWars

SmuttWars

Wat een rotkop op die poster zeg.

avatar van goneman

goneman

SmuttWars schreef:

Wat een rotkop op die poster zeg.

Idem...

Quentin

"In het Guinnes Book Of Records staat de Rex film nieuwe avonturen van Dik Trom vermeld als zijnde de langstlopende speelfilm ooit. Dit wil zeggen dat deze film 28 jaar zonder onderbreking iedere week ergens in een bioscoop in Nederland vertoond is geworden. Dit is een uniek wereldrecord."

avatar van hugohei

hugohei

Ik gun Henk van der Linden het record van harte - maar heeft EEN van ons de afgelopen 28 jaren ergens in Nederland Dik Trom in de filmladders zien staan ? Al was het maar in Vlagtwedde of Heerhugowaard ?

Graag reacties !

[en ook van de notaris die bij ieder record van het Guinessboek zijn handtekening moet zetten...]

avatar van gotti

gotti

Misschien worden de wekelijkse vertoningen in het bejaardenhuis in Moddergat wel meegerekend. Daar schijnt ie het goed te doen elke week.

avatar van streeter

streeter

ik ben daar ook altijd al benieuwd naar geweest.

hugohei schreef:

Graag reacties !

Zijn toch typische films die vroeger in de jeugdmatinees van buurthuizen, jeugdverenigingen, patronaten etc. speelden, was volgens mij een circuit buiten de 'echte' bioscopen om.

avatar van streeter

streeter

speelt het nog steeds of was dit in de jaren 50/60/70/80?

Quentin

Ik neem aan 28 jaar vanaf de release.

avatar van robertus65

robertus65

Ruim een uur lang genieten van de grappen en grollen van Dik Trom.

avatar van hell300

hell300

Vinden jullie het gek, welke Nederlandse film was er toen in de bios?

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke klassieker met de nodige grappen en streken, mooi in elkaar gezet.