Nieuwe Avonturen van Dik Trom (1958)

Alternatieve titel: Avonturen van Dik Trom

Nederland
Familie

geregisseerd door Henk van der Linden
met Sjefke Nievelstein, Rinus Bonekamp en Thea Eyssen

Dik Trom (Sjefke Nievelstein) is een klein dik kereltje dat maar aan twee dingen kan denken; eten en kattenkwaad. Hij eet de hele dag door. Meestal heeft hij wel zin in een appeltje en als hij er geen heeft, gaat hij er wel stiekem een jatten. Samen met zijn vriendjes haalt hij het leukste kattenkwaad uit, waarmee ze de politiemeester bijna tot wanhoop drijven.

avatar van SmuttWars
Wat een rotkop op die poster zeg.

SmuttWars schreef:
Wat een rotkop op die poster zeg.

Idem...

avatar van Quentin
"In het Guinnes Book Of Records staat de Rex film nieuwe avonturen van Dik Trom vermeld als zijnde de langstlopende speelfilm ooit. Dit wil zeggen dat deze film 28 jaar zonder onderbreking iedere week ergens in een bioscoop in Nederland vertoond is geworden. Dit is een uniek wereldrecord."

Ik gun Henk van der Linden het record van harte - maar heeft EEN van ons de afgelopen 28 jaren ergens in Nederland Dik Trom in de filmladders zien staan ? Al was het maar in Vlagtwedde of Heerhugowaard ?
Graag reacties !

[en ook van de notaris die bij ieder record van het Guinessboek zijn handtekening moet zetten...]

Misschien worden de wekelijkse vertoningen in het bejaardenhuis in Moddergat wel meegerekend. Daar schijnt ie het goed te doen elke week.

avatar van streeter
ik ben daar ook altijd al benieuwd naar geweest.

hugohei schreef:
Graag reacties !

Zijn toch typische films die vroeger in de jeugdmatinees van buurthuizen, jeugdverenigingen, patronaten etc. speelden, was volgens mij een circuit buiten de 'echte' bioscopen om.

avatar van streeter
speelt het nog steeds of was dit in de jaren 50/60/70/80?

avatar van Quentin
Ik neem aan 28 jaar vanaf de release.

robertus65
Ruim een uur lang genieten van de grappen en grollen van Dik Trom.

Vinden jullie het gek, welke Nederlandse film was er toen in de bios?

avatar van Phantasm
Leuke klassieker met de nodige grappen en streken, mooi in elkaar gezet.