Sonic the Hedgehog: The Movie (1996)

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Kazunori Ikegami
met de stemmen van Masami Kikuchi, Hekiru Shiina en Junpei Janikuchi

Sonic leeft vredig op South Island, totdat Dr. Robotnik opeens opduikt. Hij vertelt dat hij door Metal Robotnik uit Robotropolis verbannen is, en dat Metal Robotnik de wereld wil laten exploderen. Tails en Sonic zijn vastbesloten de wereld te redden, maar klopt het verhaal wel?

neo (crew)
De beelden die ik ervan zich waren heel erg lelijk.Zonde dat een boel karakters die prima in de normale tekenstijl werden gedaan, allemaal die overstap maken naar 3d. Bah.

Spelletje was wel o.k.
Tekenfilmserie was muaahhh.
Maar deze ben ik wel benieuwd naar...

avatar van bo-bobo
het is een leuke film en ik ben een beetje een sonic freak !! woehh das rules!!!!!!!!!!!!!!! 5*

avatar van jumpstylemovie
Sonic is bij ver een van de slechtste personages/films die ik ken. Saaie personages, ontzettend slechte beelden, ik vond het gewoonweg stomirritant om ernaar te kijken.

avatar van tommykonijn
Sonic the Hedgehog : The Movie

Deze film ooit eens lang geleden gezien, maar ik heb echt helemaal niks met Sonic.. Zoals Jumpstylemovie al melde heeft de film (en de serie dus ook) erg slechte personage's die me nauwelijks boeide. De poster ziet er wel mooi kleurig uit maar dat redt een film natuurlijk nooit, misschien een aanrader voor kinderen die fan zijn van de serie maar ik vond er verdomd weinig en zelfs bijna niks aan.

avatar van PEN15
Nog nooit van gehoord. Van video games en een tekenfilmserie, maar nog niet eerder van een hele Sonicfilm. Sonic de egel vond ik vrij weinig aan vergeleken met de Super Mario spelletjes. Eigenlijk vond ik Alex Kidd, Commander Keen, Dangerous Dave leuker als het gaat over net-niet mascotte reeksen.

Maar nu is het tijd voor een échte Sonic motion picture. Een CGI animatie, want hoe kan het ook anders. Zal het zoiets worden als in die suffe Shadow the Hedgehog of Sonic '06 videos? Sonic verwacht november 2019

avatar van FlorisV
neo schreef:

Je bedoelt een andere Sonic film dan, deze is 2D en handgetekend:
Sonic the Hedgehog The Movie FULL 1996 - YouTube

neo (crew)
Ik bedoelde mogelijk de overstap binnen de gamereeks ipv de tekenstijl van deze film.