The 12 Dogs of Christmas (2005)

Familie

geregisseerd door Kieth Merrill
met Jordan-Claire Green, Adam Hicks en John Billingsley

Het is bijna Kerstmis, maar voor de 12-jarige Emma O'Conner lijkt dat geen leuke tijd te worden. Ze heeft geen moeder meer en haar vader is werkloos, waardoor zij uit hun huis worden gezet. Papa ziet geen andere mogelijkheid dan zijn dochter naar tante Delores te sturen. Als Emma daar aankomt, blijkt zij helemaal niet welkom te zijn. Net als de honden in de stad trouwens. Burgemeester Nobel Doyle wil namelijk een wet tegen honden invoeren.

avatar van tommykonijn
In eerste instantie wist ik niet waarom de titel zo heette, maar daar kom je later achter. Dit had ik bij meerdere momenten in deze film, dat ik dacht van..... 'Maar wat zijn ze nu van plan?' of 'Gaat dat nog wel gebeuren?' maar als het goed is, wordt alles duidelijk aan het einde. Het acteerwerk was opzicht wel leuk, enkel de twee boeven irriteerden mij mateloos. Er zitten een aantal mooie, droevige en leuke momenten in de film, dus het heeft van alles wel wat en dat is wel goed. Leuke ''hoofdrol-hond'' (de Brittany Spaniel) ook. Ondanks een paar kleine minpuntjes vond ik het wel een vermakelijk filmpje. Zeker leuk om te kijken rond deze tijd.