The 12 Dogs of Christmas (2005)

Familie

geregisseerd door Kieth Merrill
met Jordan-Claire Green, Adam Hicks en John Billingsley

Het is bijna Kerstmis, maar voor de 12-jarige Emma O'Conner lijkt dat geen leuke tijd te worden. Ze heeft geen moeder meer en haar vader is werkloos, waardoor zij uit hun huis worden gezet. Papa ziet geen andere mogelijkheid dan zijn dochter naar tante Delores te sturen. Als Emma daar aankomt, blijkt zij helemaal niet welkom te zijn. Net als de honden in de stad trouwens. Burgemeester Nobel Doyle wil namelijk een wet tegen honden invoeren.

Ja, matige film, ik heb hem daarnet zitten kijken.
Wel een leuk verhaal voor de kinderen tot ongeveer 9 jaar..
maarja wel een beetje cliche.

*2.5

superfilm voor de kids (en voor de ouderen)
heb me kostelijk geamuseerd erbij
van mij een 4

avatar van matthijs_013
Mierzoet filmpje met een leuke kerst- en jaren 30-sfeertje.

avatar van MuchTheSame
inderdaad, plus punt voor de sets en kostuums. maar verder een matig verhaal, niet echt iets waar ik op zat te wachten.

Maar voor de kinderen onder ons is dit waarschijnlijk 1 van de leukere kerstfilms voor de jeugd.

*2,5

avatar van 606
Al met al toch nog best een aardig filmpje, met een leuke jaren 30 sfeer.
Het acteren viel me ook best mee.

3 sterren

avatar van tommykonijn
In eerste instantie wist ik niet waarom de titel zo heette, maar daar kom je later achter. Dit had ik bij meerdere momenten in deze film, dat ik dacht van..... 'Maar wat zijn ze nu van plan?' of 'Gaat dat nog wel gebeuren?' maar als het goed is, wordt alles duidelijk aan het einde. Het acteerwerk was opzicht wel leuk, enkel de twee boeven irriteerden mij mateloos. Er zitten een aantal mooie, droevige en leuke momenten in de film, dus het heeft van alles wel wat en dat is wel goed. Leuke ''hoofdrol-hond'' (de Brittany Spaniel) ook. Ondanks een paar kleine minpuntjes vond ik het wel een vermakelijk filmpje. Zeker leuk om te kijken rond deze tijd.

puckb96
Geniale familie komedie! Super leuk!

avatar van Phantasm
Matig/redelijke film, leuk voor de wat jongere kids.

avatar van margo1
Leuke kerstfilm voor de jeugd, ook best te pruimen voor de ouders. Lekker samen kijken!

avatar van Mr. Chiel
Vreselijke kitsch poster die de film geen eer aan doet. Prima jeugdfilm.