Taming the Floods (1999)

1 stem

Nederland

geregisseerd door Jan van den Berg
met Jan Decleir, Joanna Furmaga en Frank Rigter

In 'Taming the Floods' komt de droom van landschapsarchitect Jan Dijkstra (Jan Decleir) uit: hij mag in Polen een gebied inrichten dat regelmatig door de rivier wordt overstroomd. Dijkstra wil een groot natuurgebied creëren waarin de mens geen invloed meer heeft: een gebied waar de rivier zijn gang kan gaan en wolven kunnen worden uitgezet. De fanatieke landschapsarchitect heeft echter te weinig oog voor de belangen van de plaatselijke bevolking. Zijn jongere collega David wordt uiteindelijk naar Polen gestuurd om orde op zaken te stellen.

robertus65
Jan Decleir is weer ouderwets goed op dreef in dit klein drama. Hij is stijfkoppiger dan alle boeren bij elkaar. Ingekort op dvd tot 50 minuten.

avatar van HK Senator
Decleir doet het prima in deze verder vrij amateuristische film. Vrij wonderlijk dat ze hem hiervoor hebben kunnen strikken. 50 minuten is ruim voldoende om dit vrij eenvoudige verhaaltje te vertellen.