The Little Riders (1996)

geregisseerd door Kevin Connor
met Paul Scofield, Rosemary Harris en Renee Soutendijk

Een jong Amerikaans meisje, genaamd Joanne Hunter, raakt verzeild in Nederland bij haar opa en oma tijdens de 2e wereld oorlog. De duitse Officier Commandant Kessel begint het kleine plaatsje Kerkendam te teisteren, en brengt Luitenant Braun onder bij de familie van Joanne. Braun zijn gevoelens worden verscheurd door zijn plicht en zijn afkeer van Kessel's oorlogs methoden. Als Kessel de trots van het dorp, de loden beeldjes in de kerktoren, probeert af te nemen, komen de dorpelingen in opstand.

avatar van Phooze
Vandaag gezien op RTL4. Erg goeie film over gebeurtenissen in de 2e wereld oorlog in Nederland. Ik weet niet of het een waargebeurd verhaal is, maar het had wel zo kunnen zijn. Wat kleine rolletjes voor Nederlandse acteurs maakt het een nog leukere film. 3,5 ster.

Slecht geacteerd, onzinnig verhaal en die afschuwelijke accenten van de Nederlandse acteurs die Engels (moeten) praten. Waarom kunnen die Amerikanen niet gewoon een volk hun eigen taal laten spreken in films...Russen, Duitsers en nu dus ook Nederlanders, ze praten blijkbaar gewoon altijd Engels met elkaar...het gemiddelde Amerikaanse filmpubliek weet waarschijnlijk niet eens dat er ook andere talen zijn. Oh ja, 2 sterren.

avatar van Phooze
Dat iedereen in Amerikaanse films engels praat is wel een beetje logisch. Leuke film had dat anders geweest "Gladiator" als de hele film in het romeins / latijns was....

kappeuter (moderator)
Ja en ? Je hebt nu toch ook al ondertiteling ?

Logisch?? Nee, je bent er gewend aan geraakt. Het is logisch dat iedereen gewoon in de 'normale' taal spreekt (en vaak ook beter voor de film), maar ja, dan moeten die arme Amerikanen gaan lezen en dat vereist een te hoog IQ.

avatar van Phooze
Ah, kom op nou, je wil toch niet zeggen dat je dat prettig zou vinden als Gladiator romeins gesproken was? Engels is nou eenmaal een goed bekkende taal. Nou ja, ik kijk in ieder geval liever naar engelstalige films.

Lezen vereist geen hoog IQ.
En ondertitels kunnen een filmcultuur verzieken. Veel Nederlanders bijvoorbeeld lezen een film, ipv dat ze kijken.

Is deze ooit op video of dvd gereleased ?
Of kan iemand mij hieraan helpen misschien ?

avatar van Purmerend
Poster is de cover van een boek en vind maar eens een goeie van de film.

Nog steeds nergens te vinden helaas ... Mocht iemand hem hebben, dan hoor ik dat graag.

Quido schreef:

Hey ik heb zojuist de film op youtube geuploud;)
Dus veel kijk plezier.
The Little Riders