• 8.347.273 stemmen

Drama | 96 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Kevin Connor

Met onder meer: Paul Scofield, Rosemary Harris, Renee Soutendijk

IMDb beoordeling: 6,9 (151)

Plot The Little Riders

Een jong Amerikaans meisje, genaamd Joanne Hunter, raakt verzeild in Nederland bij haar opa en oma tijdens de Tweede Wereldoorlog. De Duitse officier Commandant Kessel begint het kleine plaatsje Kerkendam te teisteren en brengt luitenant Braun onder bij de familie van Joanne. Braun zijn gevoelens worden verscheurd door zijn plicht en zijn afkeer van Kessels oorlogsmethoden. Als Kessel de trots van het dorp, de loden beeldjes in de kerktoren, probeert af te nemen, komen de dorpelingen in opstand.

Phooze

Vandaag gezien op RTL4. Erg goeie film over gebeurtenissen in de 2e wereld oorlog in Nederland. Ik weet niet of het een waargebeurd verhaal is, maar het had wel zo kunnen zijn. Wat kleine rolletjes voor Nederlandse acteurs maakt het een nog leukere film. 3,5 ster.

avatar van andolini

andolini

Slecht geacteerd, onzinnig verhaal en die afschuwelijke accenten van de Nederlandse acteurs die Engels (moeten) praten. Waarom kunnen die Amerikanen niet gewoon een volk hun eigen taal laten spreken in films...Russen, Duitsers en nu dus ook Nederlanders, ze praten blijkbaar gewoon altijd Engels met elkaar...het gemiddelde Amerikaanse filmpubliek weet waarschijnlijk niet eens dat er ook andere talen zijn. Oh ja, 2 sterren.

Phooze

Dat iedereen in Amerikaanse films engels praat is wel een beetje logisch. Leuke film had dat anders geweest "Gladiator" als de hele film in het romeins / latijns was....

kappeuter (crew films)

Ja en ? Je hebt nu toch ook al ondertiteling ?

avatar van andolini

andolini

Logisch?? Nee, je bent er gewend aan geraakt. Het is logisch dat iedereen gewoon in de 'normale' taal spreekt (en vaak ook beter voor de film), maar ja, dan moeten die arme Amerikanen gaan lezen en dat vereist een te hoog IQ.

Phooze

Ah, kom op nou, je wil toch niet zeggen dat je dat prettig zou vinden als Gladiator romeins gesproken was? Engels is nou eenmaal een goed bekkende taal. Nou ja, ik kijk in ieder geval liever naar engelstalige films.

avatar van cornelis

cornelis

Lezen vereist geen hoog IQ.

En ondertitels kunnen een filmcultuur verzieken. Veel Nederlanders bijvoorbeeld lezen een film, ipv dat ze kijken.

avatar van Quido

Quido

Is deze ooit op video of dvd gereleased ?

Of kan iemand mij hieraan helpen misschien ?

avatar van Purmerend

Purmerend

Poster is de cover van een boek en vind maar eens een goeie van de film.

avatar van Quido

Quido

Nog steeds nergens te vinden helaas ... Mocht iemand hem hebben, dan hoor ik dat graag.

avatar van SamEpke

SamEpke

Quido schreef:

Hey ik heb zojuist de film op youtube geuploud;)

Dus veel kijk plezier.

The Little Riders