Nature Unleashed: Avalanche (2004)

Canada / Bulgarije / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Mark Roper
met Adam Croasdell, Kate Henry en Peter Gaitandjiev

Het begint op een ijzige bergtop hoog in het woest Oeralgebergte in Rusland, op een gletsjer, op het dak van de wereld. Deze onherbergzame, grimmige plek is vertrouwd terrein voor Thom Cussler en zijn broer Jock, twee westerlingen die hun geluk beproeven in Ruslands kersverse kapitalistische economie. Ze hebben een noodlijdend bedrijfje dat avontuurlijke toeristen op sneeuwscooters hoog in de bergen de ultieme wintersensatie laat beleven. Tijdens zo'n tocht breekt onverwachts een enorme sneeuwrichel op de bergkam af en ontstaat er een lawine. De broers brengen het er levend van af maar het dorp, helemaal beneden in het dal heeft minder geluk. Lawinesirenes loeien, maar de panische bewoners hebben amper tijd om te vluchten, terwijl de lawine naar beneden raast.

het is net echt zo goed is deze film

Leuke film over lawine's, maar helaas slechte acteerprestaties. Deze b-film zal wel direct op dvd uitkomen.

Dit is de slechtste film die ik in tijden gezien heb.
Slecht acteerwerk en belachelijke special effects.
Zonde van je tijd.

avatar van Mr. Chiel
Als je er niet teveel van verwacht dat valt het alleen maar mee. Best leuke rampenfilm met een leuk verhaaltje d'r omheen. *2.5

Als je deze film niet zo leuk vindt, kun je altijd naar avalanche uit 1999 kijken. Die is wel cool.

avatar van Chuck Taylor
djamilla schreef:
het is net echt zo goed is deze film

dat betwijfel ik zeer sterk. Mark Roper staat er namelijk niet zo erg om bekend 'net echte' films te maken

Geen echte topfilm, maar het verhaal is onderhoudend en best wel spannend.
De vertolkingen zijn wel ondermaats, maar dat doet niet veel ter zake in een verhaal als dit.
Dit is een pure ramenfilm ouderwetse stijl, zoals die in de jaren '70 werden gemaakt, verwacht dus ook niet te veel van de special effects.
Maar een heel slechte film is dit nu ook weer niet, het heeft me wel kunnen boeien.
Heb de film gekocht in een box met nog 4 andere, voor nog geen 8 €, en dan is deze film zeker al zijn geld waard.

avatar van 606
De scores hier voor de nature Unleashed films zijn erg laag maar, wel er zijn toch veel meer slechtere films.
Ook deze was zowaar aardig te doen.
Zat toch leuk in elkaar en was spannend.
Acteren was dan wel niet super maar al met al toch te doen.

3 sterren

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, onderhoudende film, leuk om een keertje gezien te hebben.

Tenenkrommend.