Jessica (1962)

Frankrijk / Verenigde Staten / Italië
Komedie / Drama

geregisseerd door Jean Negulesco en Oreste Palella
met Maurice Chevalier, Angie Dickinson en Noël-Noël

In een klein Siciliaans dorpje wordt de mooie jonge vroedvrouw Jessica belaagd door een aantal getrouwde mannen. De vrouwen van deze mannen pikken het niet langer en hebben een plan: ze besluiten geen sex meer te hebben met hun mannen, want geen sex betekent geen kinderen en geen kinderen betekent geen vroedvrouw. Als de pastoor hoort van hun plan dringt hij er bij Jessica op aan dat ze snel gaat trouwen. Ze trouwt met een rijke weduwnaar en krijgt het al snel erg druk, want geen van de vrouwen kan zich lang houden aan de opgelegde onthouding.

zondag om 23.10 uur op MDR