Un Soir, un Train (1968)

Alternatieve titels: De Trein der Traagheid | One Night... a Train

Frankrijk / België

geregisseerd door André Delvaux
met Yves Montand, Anouk Aimée en Adriana Bogdan

Mathias (Yves Montand) is een egoïstische prof die met zijn vrouw Anne, die gevoeliger van natuur is, in Leuven woont. Hij stelt zich zelden vragen bij hun relatie, die duidelijk barsten vertoont. Op een avond, tijdens een treinreis, verdwijnt Anne op mysterieuze wijze. Mathias gaat naar haar op zoek en komt terecht in een vreemde streek waar een onverstaanbare taal wordt gesproken en hij met zichzelf in het reine zal moeten komen.

kappeuter (moderator)

avatar van BlueJudaskiss
Was deze nou al uit op DVD?

avatar van Mac Hammer Fan
BlueJudaskiss schreef:
Was deze nou al uit op DVD?

Hij is nog niet uit op DVD.

Verfilming van de magische-realistische gelijknamige roman van Johan Daisne.

avatar van Martin Van K
Bevreemdende, surrealistische film, met een nogal zwaarmoedige sfeer. Volgens mij één van de films waar Fabrice Du Welz zijn inspiratie haalde voor Calvaire, denk hierbij aan de zompige moerassen en vooral het bizarre dansje in de afgelegen bar.

avatar van wendyvortex
Verfilming van de prachtige roman van Johan Daisne (De Trein der Traagheid).
En regisseur André Delvaux heeft er een mooie film van gemaakt, zeker als we halverwege op behoorlijk surrealistisch terrein komen.
Yves Montand spreekt nog wat woordjes Nederlands....en het dansje uit Calvaire lijkt inderdaad uit deze film te komen!