Mijn Franse Tante Gazeuse (1996)

Nederland
Familie

geregisseerd door Joram Lürsen en Ben Sombogaart
met Caroline van Gastel, Afroditi Piteni Bijker en Nelly Frijda

Katootje woont in Droogbaak, een erg nette gemeente. En de netste mensen van de hele stad, dat zijn Katootje's vader en de buurman. Katootje, die bijna acht wordt, wil graag een huisdier, maar dat mag niet; zeker niet wanneer de koningin Droogbaak zal bezoeken en de burgemeesteres een netheidswedstrijd uitschrijft. Dat onverwacht de anti-autoritaire tante Gazeuse en haar verloofde, de pittige uitvinder O.J. aan de Loire komen logeren, komt dus niet zo goed uit. Gelukkig voor Katootje wordt het wel gezelliger en spannender in huis, en helpt O.J. vader in de strijd tegen de valsspelende buurman. Toch duurt het nog even voor haar vader zijn lesje heeft geleerd: er zijn belangrijker dingen in het leven dan rust, reinheid en regelmaat.

avatar van NERD
klinkt echt te dom voor woorden

Ik kan er niet op stemmen, want ik zag 'm als televisieserie (en dan nog niet helemaal). Was aardig en maf. Nelly Frijda was leuk.
Als film heb ik 'm nooit in de ladders zien staan, maar ik neem aan dat-ie een week gedraaid heeft in Oldenzaal.

Ik heb hem ook als serie gezien maar dan ook helemaal dus ik denk dat dat ook wel goed is. Ik geef hem 3.5 sterren omdat het toch wel een goede kinderserie is met grappige en herkenbare dingen erin, zoals een buurman die niet bepaald aardig is.

Jarre
Klinkt wel prikkelig.

Voor zover ik weet is dit een TV-serie met afl van 25 min.

kappeuter (moderator)
Een mens kan niet alles weten.

Zie http://www.bosbros.com
"Format: Speelfilm van 90 minuten, 13-delige tv-serie van elk 25 minuten"

Geweldig! Jeugdsentiment... Ik zat vroeger altijd aan de buis gekluisterd als dit kwam! 3,5 *

Sexy Lee Ryan
Carow schreef:

Haha, ik ook!

volgens mij heb ik alle afleveringen minstens 10 keer gezien

Kaffeefiltjer
Zag dit op Ned3 als serie en vond dit zeer goed!

Vooral dat met die buurman en dat draaihek

toch leuke serie

Maar het gaat hier dus om de film ...

ook de film is leuk het gaat uiteindelijk om dezelfde beelden

avatar van Ithildin
Niet normaal hoeveel liedjes hiervan zijn blijven hangen;

-rust, reinheid, regelmaat
-burgemeesters bitterbal
-die jongen van hiernaast, die is zo gi ga go gemeen
-knoflook dat is bakkie jakkie
-yes no yes no oh I love you so

Ik kan niet geloven dat de film de kracht van de serie kan weerspiegelen, want al die liedjes zijn natuurlijk geknipt.

avatar van Floris1988
Jeugdsentiment!!
Nu nog steeds onsterfelijk leuk!

5* (ja echt!)

Hoe vaker ik de film zie, des te beter hij wordt.

Het decor en de attributen zijn smaakvol: gezellige kneuterigheid. Leuke woordspelingen en citaten:
- Ik heb voor heter vuurwerk gestaan;
- waar een weg is, is een hoop;
- komt voor de warme bakker;
- als onze Lieve Heer had gewild dat we tijdens het eten praten, dan had hij ons wel twee monden gegeven; enz..

avatar van Nijmegen
heb altijd ( vroeger) het idee gehad dat dit een serie was .. maar blijkt een film te zijn/

Allebei. Er is ook een gelijknamige serie.

avatar van benthe
Ik keek altijd de serie, vond het helemaal geweldig!

avatar van benthe
benthe schreef:
Ik keek altijd de serie, vond het helemaal geweldig!

stem verwijderd, verkeerd gestemd, keek dus de serie