ad
  • 8.078.043 stemmen

Mijn Vader Woont in Rio (1989)

Familie | 92 minuten

Genre: Familie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Ben Sombogaart

Met onder meer: Geert de Jong, Peter Faber en Theu Boermans

IMDb beoordeling: 6,5 (112)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Oorspronkelijke titel: Mijn vader woont in Rio

Releasedatum: 5 maart 1989

Over Mijn Vader Woont in Rio

Jeugdfilm over Liesje die vroeger in Rio woonde. Samen met haar moeder is ze verhuisd naar Nederland. Haar vader zou hen later nakomen. Maar na 10 jaar is hij er nog steeds niet. Als Liesje naar Rio wil om haar vader op te zoeken, ontdekt ze de waarheid.

image

avatar van Janssen

Janssen

Ik vind dat met name dat Wenneke Janssen een fantastische rol speelde als Liesje.

avatar van FisherKing

FisherKing

Een hele vermakelijke film.

avatar van hugohei

hugohei

Vond ik ook. Zusje van je ? Of ben je het zelf ?

Geneer je niet.

Quido

Vroeger kwam deze film bijna elke zomervakantie op tv en elke keer zat ik dan weer te kijken. Een leuke kinderfilm. 3.5*

avatar van Rujar

Rujar

Ha dit was mijn eerste film die ik ooit gehuurd heb...

avatar van Webby

Webby

Dit was volgens mij de eerste speelfilm die ik in de bios heb gezien met m'n ouders. Was een erg mooie, ontroerende film vond ik.

Als ie ooit nog eens uitkomt op dvd koop ik hem wel... jeugdsentiment!

Quido

Komt op dvd. Vanaf 7 maart te huur en vanaf 20 april te koop ! (Paramount)

avatar van wenneke

wenneke

Beste Quido,

Weet je zeker dat hij binnenkort op DVD komt. Ik wil de DVD namelijk heel graag hebben.

Gr

Wenneke (Liesje)

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

@Wenneke:

Domme vraag, maar jij bent zeker niet dé Liesje?

avatar van gotti

gotti

Zo te zien wel...

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Kick! Stuur me een PM ik ben heel erg benieuwd hoe je er nu uitziet...

wenneke schreef:

Ja, staat in de releaselijst van Paramount.

avatar van wenneke

wenneke

Bedankt voor de informatie, ga hem 20 april meteen kopen. Leuk voor het nageslacht, heb nu alleen maar een video en die is inmiddes van slechte kwaliteit.

Voor de goede orde, ik ben dé Liesje, voorzover je het woordje de ervoor kan zetten. Is alweer zo lang geleden.

Groetjes

Wenneke

avatar van Alastor

Alastor

Toch wel vreemd dat je van deze site moet vernemen dat de film op DVD uitkomt, terwijl je nota bene de hoofdrol had.

Maar leuk dat je je geregistreerd hebt hier Wenneke, acteer je nog?

avatar van luuk1988

luuk1988

als kind vond ik dit wel een spannende film, kan dr alleen nu geen zinnige beoordeling voor geven

Quido

Helaas enkel een trailer als extra op de dvd ...

avatar van panske

panske

Voor gebruik op de basisschool zoek ik een vhs-band van de film. Is er iemand die mij op korte termijn daaraan kan helpen. Het is me bekend dat de DVD op 20 april uitkomt, maar dat is voor mij te laat. We hebben op 5 april een bezoek aan het gevangenismuseum gepland.

avatar van robertus65

robertus65

De film moddert te lang door over het hoe en waarom en ook de bijrol van Peter Faber is niet geslaagd.

avatar van Simon Smith

Simon Smith

Geweldig spel van Geert de Jong en Theu Boermans! Goed script en ook nog een wijze les voor ouders die kijken.

Grappig: dit is de 3e film waarin Geert de Jong en Peter Faber een stel vormen.

avatar van FunkStar

FunkStar

Deze film is voor mij echt pure jeugdsentiment. Na het zien van Schatjes en Mama is boos wilde ik deze film heel graag zien.

Omdat Geert de Jong en Peter Faber samen spelen net zoals in Schatjes en Mama is boos. Toch heeft het helemaal niets te maken met deze film, maar wist ik toen veel.

Deze week nog een keertje bekeken. Het blijft nog steeds 1 van mijn favoriete kinderfilms. Erg sterkte film!

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijke film die wat traag begint, maar daarna toch wat beter wordt.