Mijn Vader Woont in Rio (1989)

Nederland
Familie

geregisseerd door Ben Sombogaart
met Wenneke Janssen, Geert de Jong en Gerard Thoolen

Jeugdfilm over Liesje die vroeger in Rio woonde. Samen met haar moeder is ze verhuisd naar Nederland. Haar vader zou hen later nakomen. Maar na 10 jaar is hij er nog steeds niet. Als Liesje naar Rio wil om haar vader op te zoeken, ontdekt ze de waarheid.

Ik vind dat met name dat Wenneke Janssen een fantastische rol speelde als Liesje.

FisherKing
Een hele vermakelijke film.

Vond ik ook. Zusje van je ? Of ben je het zelf ?
Geneer je niet.

Vroeger kwam deze film bijna elke zomervakantie op tv en elke keer zat ik dan weer te kijken. Een leuke kinderfilm. 3.5*

avatar van Rujar
Ha dit was mijn eerste film die ik ooit gehuurd heb...

avatar van Webby
Dit was volgens mij de eerste speelfilm die ik in de bios heb gezien met m'n ouders. Was een erg mooie, ontroerende film vond ik.

Als ie ooit nog eens uitkomt op dvd koop ik hem wel... jeugdsentiment!

Komt op dvd. Vanaf 7 maart te huur en vanaf 20 april te koop ! (Paramount)

Beste Quido,

Weet je zeker dat hij binnenkort op DVD komt. Ik wil de DVD namelijk heel graag hebben.

Gr
Wenneke (Liesje)

avatar van BlueJudaskiss
@Wenneke:
Domme vraag, maar jij bent zeker niet dé Liesje?

Zo te zien wel...

avatar van BlueJudaskiss
Kick! Stuur me een PM ik ben heel erg benieuwd hoe je er nu uitziet...

wenneke schreef:
Ja, staat in de releaselijst van Paramount.

Bedankt voor de informatie, ga hem 20 april meteen kopen. Leuk voor het nageslacht, heb nu alleen maar een video en die is inmiddes van slechte kwaliteit.
Voor de goede orde, ik ben dé Liesje, voorzover je het woordje de ervoor kan zetten. Is alweer zo lang geleden.
Groetjes
Wenneke

avatar van Alastor
Toch wel vreemd dat je van deze site moet vernemen dat de film op DVD uitkomt, terwijl je nota bene de hoofdrol had.
Maar leuk dat je je geregistreerd hebt hier Wenneke, acteer je nog?

avatar van luuk1988
als kind vond ik dit wel een spannende film, kan dr alleen nu geen zinnige beoordeling voor geven

Helaas enkel een trailer als extra op de dvd ...

Voor gebruik op de basisschool zoek ik een vhs-band van de film. Is er iemand die mij op korte termijn daaraan kan helpen. Het is me bekend dat de DVD op 20 april uitkomt, maar dat is voor mij te laat. We hebben op 5 april een bezoek aan het gevangenismuseum gepland.

robertus65
De film moddert te lang door over het hoe en waarom en ook de bijrol van Peter Faber is niet geslaagd.

avatar van chiel
Geweldig spel van Geert de Jong en Theu Boermans! Goed script en ook nog een wijze les voor ouders die kijken.
Grappig: dit is de 3e film waarin Geert de Jong en Peter Faber een stel vormen.

avatar van FunkStar
Deze film is voor mij echt pure jeugdsentiment. Na het zien van Schatjes en Mama is boos wilde ik deze film heel graag zien.
Omdat Geert de Jong en Peter Faber samen spelen net zoals in Schatjes en Mama is boos. Toch heeft het helemaal niets te maken met deze film, maar wist ik toen veel.

Deze week nog een keertje bekeken. Het blijft nog steeds 1 van mijn favoriete kinderfilms. Erg sterkte film!

avatar van Phantasm
Redelijke film die wat traag begint, maar daarna toch wat beter wordt.