Mega Mindy Versus Rox (2015)

Alternatieve titel: Mega Mindy vs. Rox

België
Familie / Fantasy

geregisseerd door Matthias Temmermans
met Free Souffriau, Jelle Florizoone en de stem van Chris van den Durpel

De Gouden Helm is gestolen. Wanneer Achiel de Gouden Helm opzette, veranderde hij in Waterman. Waterman was een echte superheld op Malta, want hij kon het weer bepalen. Jammer genoeg wilde Achiel meer en meer macht en veranderde hij langzaam maar zeker in een slechte superheld. Toen de bewoners hem niet meer wilden gehoorzamen, besloot hij het eiland te laten vergaan door met zijn krachten een immense storm te ontketenen. Anita’s moeder kon de ondergang van Malta voorkomen door de Gouden Helm van zijn hoofd te trekken, maar ze werd door de storm met helm en al meegezogen naar de onmetelijke diepten van de zee. Anita heeft na al die jaren de Gouden Helm eindelijk teruggevonden, maar handlangers van Achiel konden hem vrijwel meteen bemachtigen. Als Achiel de Gouden Helm weer in handen krijgt, zal hij alsnog zijn verschrikkelijke plan verder zetten en Malta verwoesten. Mega Mindy moet dit voorkomen en de Gouden Helm voorgoed vernietigen.

Alweer de vijfde Mega Mindy film zo te zien...

Vanaf 9 december in de bioscoop (Independent Films)

avatar van soom
Liliana de Vries.

Die zit effe kijken, in 3 van de films die ik onlangs heb mogen bekijken. Wordt zij de nieuwe hype of zo? Crisis.. Er valt wel iets te zeggen over ons land. Als er 1 actrice in 3 films opduikt, terwijl er zoveel ander talent is. Beetje treurig.

Het is een stiekem heel leuke film. Al was het alleen al het feit dat Jim Bakkum een overjarige Romein speelt. Ik kon het echt niet serieus nemen. Maar ik ben wel benieuwd naar Het meisje met het rode haar. Daar zit hij ook in. Als het goed is.

Liliana vond ik dus wel gaan. Maar in Bon Bini vond ik haar wel net iets leuker. Ze speelt wel erg op de automatische piloot. Misschien omdat ze onvoldoende wordt uitgedaagd. Free is wel cool, voor de rest is het wel allemaal net iets matiger. Het is ook wel een beetje een gemis dat Toby er niet in zit. Louis Talpe zou het wel net dat beetje extra hebben kunnen geven.