The 24th Day (2004)

Drama / Thriller

geregisseerd door Tony Piccirillo
met James Marsden, Scott Speedman en Sofía Vergara

Vijf jaar geleden beleeft Tom (Scott Speedman) in een dronken bui zijn enige buitenechtelijke avontuur met Dan (James Marsden). Net nadat Toms vrouw ontdekt dat ze het hiv-virus draagt komt ze om door een auto-ongeluk. Na het overlijden van zijn vrouw belanden de twee mannen door toeval weer samen in het appartement van Tom. De spanning stijgt als Dan zich realiseert dat hij hier eerder is geweest. Om te achterhalen van wie hij aids heeft gekregen voert Tom een bizar plan uit.

Aan de synopsis hierboven te zien, vraag ik me af of er wel echt homoseksuele scenes in zitten. Maar ik wacht af, tegenwoordig is het 'hip' om als heteroseksueel een homoseksueel neer te zetten.

Wat een waardeloze film, ik heb me echt zitten vervelen. De hele film gaat over een gijzeling die niks voorstelt en het einde is ook belachelijk. Dit is echt geen aanrader. Ik weet bijna zeker dat dit de saaiste film van 2004 is cq word. Van mij een half sterretje voor de moeite

avatar van redjina
Gadverdamme wat een slechte film, echt OER-saai.
De film is Eentonig
Een stom Eind

Echt geen Aanrader

Ik geef deze film één ster....

avatar van AmazingPP
Ik vond het helemaal geen saaie film. Je kunt duidelijk zien dat de film gebaseerd is op een toneelstuk, veel dialogen en weinig decors. Het is absoluut geen topfilm, maar toch heel aardig. Het thema is tamelijk controversieel en de uitwerking daarvan schiet in sommige punten tekort. Geen beroerde film, maar het had beter gekunt....

avatar van seanpuffy
dankzij nog redelijk acteerwerk krijgt deze film nog juist de helft

rens_1993
redelijk saaie film, best goed geacteerd maar ik had er meer van verwacht omdat het 16+ is door geweld. dat vond ik niet zo. niet echt een aanrader, meer een afrader, als dat woord bestaat. ik gaf een 2,0

avatar van Flipman
Goed geacteerd, inderdaad. En een verhaal dat de kijker erg doet afvragen wat er nou exact is gebeurd, ondanks het feit dat de hoofdpersonen steeds dezelfde beschuldigingen naar elkaars hoofd slingeren.

Zoals AmazingPP al zegt lijkt de film inderdaad veel op een toneelstuk, waar het dus ook van is afgeleid (de auteur daarvan is ook de schrijver en regisseur van de film). De uitwerking is dus niet helemaal super, helaas. Ergens doet de film enorm denken aan "Reservoir Dogs" daar beiden zich eigenlijk op één plek afspelen, afgewisseld door terugblikken.

Tot het einde blijf je je afvragen of Dan nou schuldig is en daarna weet je het eigenlijk NOG niet zeker.

De film is wel voorzien van goeie dialogen, maar wat zo toneelstuk-achtig aandeed was het decor, het was erg saai en eentonig. Op het toneel is dat vast mooi, maar in een film niet.

Ik geef een drie.

avatar van skip
Dit kun je eigenlijk geen film noemen, het is veel meer een toneelstuk. Het verhaal is goed, het acteren van de twee hoofdrolspelers vond ik in het begin matig maar na verloop van tijd werd het wel sterker. Vond het begin van deze film sowieso niet best, waardoor ook veel mensen denk ik stoppen met kijken. Een sterke film is het uiteindelijk niet maar ook geen complete prul. Het decor was een ramp, saaier kan bijna niet.

2,5 *

Een grootte reclamefilmpje voor condooms. Weet anders ook niet wat ik van deze film moet maken, want voor mijn gevoel geeft de film op ieder punt aan gebruik een condoom. Het acteren was redelijk tot goed maar de film kon niet echt boeien.**

Ik vond dit een film met een redelijk goed verhaal, het keek best makkelijk weg. De sets waren veelal hetzelfde maar dat mocht niet baten. een 3.5

2.5 sterren.
De dialoog in het begin is echt tergend, maar over het algemeen is het wel een aardige film.
Hij was de euro die hij kostte waard, net als de tijd van mijn leven die ik er voor uit heb getrokken om hem te kijken.

Na alle negatieve berichten die ik gelezen heb,had ik bijna geen zin meer om de film te bekijken. Maar aangezien ik de film zelf gekocht had en het ook dan weer zonde vond om hem niet te bekijken heb ik hem toch bekeken. Ik had de film eigenlijk na 10 min uit willen zetten maar toch gelukkig niet gedaan. Film veel reuze mee en ik heb me aardig vermaakt. Verhaal was prima. Beeld en geluid was ook redelijk. Dus de film is voor mij toch zeker 3* waard.

alleen maar een grote discussie, je vraagt je af waarom ze niet kunnen stoppen. wat een ongelofelijk waardeloze film! 1.5*

De film verbeeldt een intense, heftige, spannende confrontatie tussen 2 personen. Geestelijk en fysiek, maar er zit geen sex in. De mono-setting heeft me totaal niet gestoord!

Verrassend knap geacteerd en geregisseerd machtspel tussen gevangene en gevangennemer. Ik zag deze film bij toeval, kende hem niet.

avatar van sinterklaas
"One of the best and controversial movies of 2004, Imdb". Tuuuuurlijk. Was denk lang zoeken tussen al die slechte reacties op IMDB om dan toch nog iets positiefs te vinden dat je op de dvd hoes kunt kwakken.

De film is gewoon bokke-saai, gaat echt helemaal nergens over. 2 mannen die een wilde avond beleven en dan blijkt er eentje besmet te zijn. En je weet het hele verhaal al meteen als je de plot al leest en je weet ook al hoe het afloopt. En om de film nog wat spannender te maken, kwakken we der een gijzeling in dat ook totaal onnodig is. Echt, alsof dit geregiseert is door een kleuter. Erg jammer dat Scott Speedman van Underworld hier nog in zit en hierin notabene ook nog acteert als een slappe zak en val je na 20 minuten gewoon in slaap, alleen kan je hem niet uitzetten want anders mag je niet stemmen.

Ook de settings en het camera werk was zeer goedkoop en zwaar irritand.

Nee, dit is toch echt weer een pareltje voor de wansmaak.

avatar van jeroentjuhhhhh
Saaaaai

Slappe thriller met vreselijk oninteressante dialogen die de gehele speelduur in beslag nemen. Erg zware zit dus, het oogt allemaal ook als een soort soap, oerlelijk.

Slap verhaal, een motief dat naar het einde toe alsmaar dommer word en slap acteerwerk. Op geen enkel vlak scored dit een voldoende. 1.5* en zonde van m'n euro.

avatar van Lord Flashheart
Geen beste film, maar niet zo slecht als sommige commentaren doen geloven.

De film is gebaseerd op het gelijknamige toneelstuk van de regisseur en dat is helaas te zien aan de hele setting: allemaal erg goedkoop ogende toneeldecors. Nog erger zijn de regelmatig terugkerende flashbacks; die zijn werkelijk van amateurniveau. Gewoon een mat filter op de camera, geluid wat zachter en klaar. Op audiovisueel gebied stelt de film dus niets voor.

Qua verhaal en acteerwerk is de film echter een stuk beter te pruimen. Ondanks dat er weinig gebeurt blijft de film tot het einde boeien. Uiteraard staat de grote vraag centraal of Dan nu wel of niet Tom heeft besmet met HIV. Langzaam wordt duidelijk waarom Tom Dan heeft ontvoerd. De ontknoping is des te wranger als hij zich realiseert dat hij Dan veel harder kan raken door hem te laten leven wetende dat hij HIV besmet is. Daarnaast beseft hij dat de enige die schuld heeft aan de dood van zijn vrouw hijzelf is. Beiden zullen met deze wetenschap verder moeten leven.

De wisselwerking tussen de twee mannen is goed in beeld gebracht en zorgt dat je toch de ontknoping wil zien. Terugkijkend op de mindere aspecten maakt dat 2,5*.

The 24th day: dialoog met oogkleppen: 2.00 (1.80)
Als de openingsscene begint en de twee naar de woning van Tom gaan, start hun dialoog. Die duurt en duurt en nog veel langer voortduurt. Sterker nog, er komt eigenlijk geen einde aan en dat maakt deze prent zeer eentonig. Alle kracht moet dus uit de dialoog geput worden, wat na verloop van tijd helaas een bodemloze put werd. Het boeide onvoldoende, de dialoog miste scherpte; wat uiteindelijk op een oppervlakkige uitwerking afstevende. Daarnaast vond ik de uiteindelijk boodschap matig in het script verwerkt. Wel kan ik gematigd positief zijn over de cast. Speedman en Marsden realiseren zich dat ze allerminst tot de elite in Hollywood behoren wat hen noopt tot het afgeven van een visitekaartje, met acceptabel acteerwerk als resultaat. Technisch en visueel schiet de film echter zwaar tekort.

[518/617]