Zahn um Zahn (1985)

West-Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Hajo Gies
met Götz George, Renan Demirkan en Rufus

Inspecteur Schimanski is nauwelijks van zijn stuk te brengen en wordt zelden kwaad. Maar als het gezin Krüger op verdachte wijze om het leven wordt gebracht, verandert hij in een rusteloos roofdier. Hij ruikt onraad, wordt geschorst en zijn dienstwapen en legitimatie worden hem afgenomen. Schimanski verlegt zijn werkterrein en vertrekt samen met Ulli -een journaliste- naar Marseille, waar hij onverstoorbaar verder gaat. Daar wordt met grof geschut door oud-leden van het vreemdelingenlegioen jacht op hem gemaakt.

FisherKing
Bioscoopfilm met Schimanski, maar haalt niet het niveau van sommige stukken uit de tv-serie. 2.5*

Eigenlijk zou ik het waarderen als alle Tatorts op de site zouden mogen, zijn allemaal speelfilms met eigen verhaal en speelfilm lengte, Columbo's ook hmmmmmmm dream on.....

avatar van jordybeukeboom
Zijn Tatorts speelfilms ja, van 90 minuten? Ik keek ze vroeger altijd wel, dacht dat ze een uur waren. Maar zou erg leuk zijn ja

avatar van Querelle
TV serie was groots! Ik vind ook dat alle afleveringen op de site moeten. en ook van Columbo inderdaad

AVM
Wat Dirty Harry is voor de VS, is Schimanski voor Duitsland. Eigen gerende Politie mensen, met een sterk gevoel voor rechtvaardigheid, die vaak buiten de boekjes om , op eigen gezag handelen. Normaal is het moeilijk het medium TV serie naar het witte doek te vertalen, maar ik vind deze poging meer dan geslaagd. Goed acteren, goede spannings opbouw en een goed verhaal.Gotz George is goed op dreef als zijn alter ego en de achter volgings vecht scenes in Marseille, zijn puik om te zien.