It's the Monty Python Story (1999)

Alternatieve titel: The Life of Python

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Komedie

geregisseerd door Elaine Shepherd
met Graham Chapman, John Cleese en Terry Gilliam

Gastheer Eddie Izzard presenteert een documentaire over Monty Python. Dit is een onderdeel van de 1999 Python Night op de BBC, een avond vol documentaires en sketches ter gelegenheid van de 30e verjaardag van Monty Python.

Hij is niet uit 1993, maar uit 1999. Voor de rest: niet gezien, maar wil dat wel, zaten namelijk nieuwe sketches bij!

avatar van RolfWolf
De zelden vertoonde Duitse aflevering? Waarvan?

Er waren 2 uitzendingen speciaal gemaakt voor de Duitse televisie, uitgezonden onder de naam Monty Python's Fliegender Zirkus. De 1e was volledig in het Duits (zelfs de Pythons zelf spreken Duits, wacht maar tot je de Duitse Lumberjack song hoort) en de 2e opgenomen in het Engels maar dubbed in Duits. Engelse versie van die is ooit uitgezonden op BBC, maar niet op DVD.