In Cold Blood (1996)

Drama / Misdaad
178 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Jonathan Kaplan
met Anthony Edwards, Eric Roberts en Sam Neill

De inbrekers Dick en Perry besluiten om het huis van de miljonair Herbert Clutter leeg te roven. Ze weten dat zijn volledige kapitaal veilig in een kluis opgeborgen zit, en om ervoor te zorgen dat niemand van de bewoners naderhand met de politie zal praten, spreken de boeven af om geen enkele gijzelaar te laten gaan. Remake van Richard Brooks' gelijknamige klassieker uit 1967.

avatar van wackyboy
Grappig dat deze film hier is opgevoerd. Is dit geen miniserie? Op de Imdb staat-ie als tv-productie.
Ik zag deze film in mijn videotheek staan als een nieuwe release, terwijl ie al in 1996 gemaakt is. Normaal ga ik niet zo erg voor deze, voor tv gemaakte producties, maar was toch benieuwd omdat het een verfilming is van een klassiek boek wat ik eigenlijk nog nooit had gelezen en wat te boek staat als een van de eerste true crime novels.
Ik hou al een tijd de tv gids in de gaten, in de hoop dat de versie uit 1967 een keer op t.v. komt. Dat schijnt namelijk een tamelijk goede verfilming te zijn.
Deze film duurt ongeveer 3 uur, een tamelijk lange zit voor een t.v. film. Maar gaandeweg kwam ik toch wat meer in het verhaal te zitten en vond het nog geeneens zo slecht. Het verhaal boeide wel en Eric Roberts (Julia's broer, toch wat onderschat de afgelopen tijd) zette een goede rol neer. Lijkt me leuk als hij weer eens wat goede rollen aangeboden krijgt.
De regisseur is trouwens ook niet zomaar de eerste en de beste.

avatar van hdehoon
Deze film is interesaant om te vergelijken met ´Capote´, die hetzelfde verhaal neerzet, vanuit een ander perspectief. Ik vond Capote wel subtieler, qua camerawerk, maar ook wat acteren betreft. Ik vond ´In Cold Blood´ toch vaak gebruik maken van stereotiepen die nogal overacteerden (bv. bajesklant Floyd en de snackbardames) De twee moordenaars maakten in Cold Blood wel meer indruk op mij, ze hadden hier, in tegenstelling tot Capote, ook min of meer de hoofdrol. De wurggreep waarin de beide maatjes elkaar hadden, werd goed voelbaar. Bijzonder mooi moment vond ik het relaas van de moeder van moordenaar Hickock.
In Cold Blood was inderdaad niet slecht, maar een beetje voorspelbaar en braaf verfilmd. Drie sterren.

Couch Potato
Ik kocht deze op een rommelmarkt en heb hem gisteren bekeken; Er staat wel op "Miniserie", dus is dit wel een film eigenlijk?
Enfin, redelijk goed verhaal, wel een beetje traag qua verloop, de vertolkingen zijn redelijk, de clichés zijn helaas niet uit de lucht...
Vrij middelmatige film eigenlijk, dit kon stukken beter zijn uitgevoerd, Sam Neill is "cool" as ever, natuurlijk, misschien nog de beste acteur hier.

avatar van MNV2
Ik heb ooit het gelijknamige boek van Truman Capote gelezen in het Engels en ik vind het tot vandaag de dag nog steeds één van de beste misdaadromans. Deze miniserie geeft een leuke, vrij gedetailleerd beeld weer van het waargebeurde verhaal dat beschreven is door Capote.

avatar van akira124
Typische tv film, slecht en overdreven acteerwerk

avatar van Phantasm
Film komt wat traag op gang, daarna gaat het beter, niet echt goed en niet echt slecht.