Bonanno: A Godfather's Story (1999)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Michel Poulette
met Martin Landau, Robert Loggia en Costas Mandylor

Hij is pas 26, toch staat Joseph Bonanno al aan de top van één van de meest gevreesde maffiafamilies in Amerika. Zijn grote voorbeeld is de allerhoogste baas der bazen Lucky Luciano. Als belangrijkste steunpilaar van President Franklin D. Roosevelt, vliegt zijn ster als een komeet omhoog. Maar ondertussen dreigt vanuit Europa de Tweede Wereldoorlog en bindt de burgemeester van New York de strijd aan met Siciliaanse maffia in zijn stad. In ruil voor antifasistische aanslagen in Italié, kan Bonanno enkele van zijn maffiose vrienden uit de gevangenis houden.

avatar van 606
Kai schreef:
Prachtige film vond het een mix tussen gotti en the godfather.

vond ik ook erg goed en mooi verhaal
spannend en goed acteerwerk.

4,5 ster

T_fuckin_montana schreef:
Hele sfeervolle maffia film. voor de echte maffia liefhebber.

helemaal mee eens.....

Geen slecht verhaal, maar toch wat langdradig uitgewerkt.
Een vergelijking met andere maffiafilmen als 'The Godfather' is logisch, maar deze prent is zeker niet zo goed als de Godfather-trilogie.
Wel goede rol van Martin Landau als de oude man en de vertelstem, maar de beide andere grote namen op de affiche, Robert Loggia en Edward James Olmos, komen amper in beeld.
Nu ja, voor de liefhebbers van dit genre is dit wel een goede prent, en het is ook nog eens een waar gebeurd verhaal, en dat is altijd interessant.

Echt een mooie maffia film... Het leuke aan deze film vond ik ook dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal (het scenario is ook echt door Bonanno himself geschreven) en dat er ook vaak originele, oude beelden van bijvoorbeeld Kennedy gebruikt worden.
Op sommige momenten vond ik het acteerwerk wat zwak, maar over het algemeen wordt er goed geacteerd (zeker door de hoofdpersonen) en de film valt qua sfeer zeker te vergelijken met The Godfather, al is die toch een stukje beter

De muziek die je op de "donkere" momenten in de film hoort lijkt trouwens verdacht veel op het deuntje van The Godfather

Als je van films als The Godfather houdt kan je je hier zeker mee vermaken: 4*

avatar van Kruskovac
Goede film wel..en dat komt omdat het waargebeurd..al is het allenmaal het bekende verhaal van ik dacht uit m'n hoofd ''4 families'' wat oude koek is.

Het acteer werk is niet bepaald goed,maar dat maakt niet zo heel veel uit voor deze film.

4.0

avatar van alberts722
Verhaal is standaard, maar toch kan ik echt van zo'n film genieten. muziek en sfeer maken een hele boel goed. (daarom ook 4,5 *) Er wordt trouwens ook goed geacteerd.