The Endless River (2015)

Zuid-Afrika / Frankrijk

geregisseerd door Oliver Hermanus
met Crystal-Donna Roberts, Nicolas Duvauchelle en Denise Newman

In het kleine Zuid-Afrikaanse plaatsje Riviersonderend is een jonge serveerster blij als haar man weer thuiskomt nadat hij vier jaar in de gevangenis heeft gezeten. In het begin lijken ze erg gelukkig met het nieuwe leven dat ze samen opnieuw opbouwen. Als op een dag echter het gezin van hun buitenlandse buurman gruwelijk wordt vermoord, voelen de buurman en de serveerster zich echter langzaam tot elkaar aangetrokken. Ondanks de verschillende achtergrond van beiden, vinden ze overeenkomsten in hun gezamenlijke boosheid, pijn en eenzaamheid.

avatar van Verhoeven
Hartverscheurend! Maar zal voor menigeen wel te kaal, te rustig en te traag zijn ...