Hallo Bungalow (2015)

Nederland

geregisseerd door Anne de Clercq
met Lies Visschedijk, Eva van der Gucht en Anne-Marie Jung

In suf vakantiepark De Lusthove werken drie vrouwen die hun leven meer dan zat zijn. Ze besluiten de criminele parkmanager te chanteren om voldoende geld te verdienen voor een nieuw leven. Hun baas blijkt een geducht tegenstander en huurt twee low-­budget huurmoordenaars in om zijn chanteerders te vinden. De vrouwen moeten alles op alles zetten om te overleven.

kappeuter (moderator)
Vanaf 3 december in de bioscoop (Just Film Distribution)

avatar van bjerik76
wel een goeie cast, nog geen trailer ?

avatar van soom
Crisis, wat een boute film (...). Ik mag het natuurlijk niet zeggen, eigenlijk, maar naar Nederlandse maten geroken, is dit wanstaltig. Ik ben wel heel mild. Ik houd namelijk van Anne Marie en Jennifer, Lies Visschedijk is nog wel een beetje aanvaardbaar. Echter, Eva doet haar uiterste best en haalt elk leuk moment intens onderuit. Ik heb het niet helemaal op haar. Daar kan geen Andre Hazes kloon tegenop sjoemelen.. Verder is Stefan de Walle wat mij betreft de grote blikvanger. Zijn momenten brengen leven, in deze dode zee van ellende. Het verhaal zuigt. De locaties zijn matig gekozen. Het camerawerk is dan wel mooi, en daar haalt de film dan ook zijn grote kracht uit. Dat red het stipt van de onvoldoende. Dat het camerawerk er mooi genoeg uitziet, want, okee, 5 goede spelers, op een schaal van 30 acteurs, is niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit. Nee, dit was het weer in zoveel opzichten echt niet. Alleen dus het camerawerk, dat red de film echt met een klein stuivertje van de ondergang.

3.5 ×
Aardige versie van hidihi.
Niet goed, ook niet slecht.
3 sterren met een halve ster extra voor Anne marie.
Wat een lekker lichaam

avatar van Uier
bart007bond schreef:
3.5 ×

3 sterren met een halve ster extra voor Anne marie.
Wat een lekker lichaam

Echt een pareltje, ja.

En ze kan nog goed zingen ook.
Ben alleen bang dat het geen grote hit gaat worden.
Met 2 mensen in de zaal.
Maar ik gun het ze wel.
Lekkere hapklare hap, maar dat is ook wel eens lekker.

lezertje
Als we het over dieptepunten van de Nederlandse cinema hebben dan komt ‘Hallo bungalow’ ongetwijfeld op de eerste plaats. Onbegrijpelijk dat het Nederlands Filmfonds hier geld in gestopt heeft.. De drie hoofdrolspeelsters voldoen werkelijk in alle maten aan de clichés die schijnbaar schijnen te horen bij dit soort infantiel vermaak. Het blondje met de grote tieten en een afgrijselijke lelijke rotkop, het gezellige dikkerdje en de eeuwige studiebol die nog steeds onder de plak zit bij haar om aandacht vragende zieke moeder. En als je het als scenarioschrijver helemaal niet meer weet om er humor in te brengen, dan maak je toch van een van je personages een leuk mongooltje. Deze film, bedacht, geschreven en geregisseerd door vrouwen is een schandvlek in het Nederlandse filmlandschap.

avatar van kuiponok
Uier schreef:

Echt een pareltje, ja.

Jullie maken een grapje, zeker?
Bedoelen jullie niet Jennifer Hoffman i.p.v. Anne-Marie Jung?
Maar misschien ben ik ook wel blind aan het worden...

On-topic: Bij de mening van lezertje sluit ik me volledig aan. Het acteerwerk is van dusdanig dramatisch niveau dat wanneer ik hier betaald voor zou hebben, ik mijn geld terug zou eisen want dit kan natuurlijk echt niet.
Beau van Erven Dorens maakte enige tijd geleden een opmerking over Tom Egbers, aangaande 'Studio Voetbal', en dat geforceerde autocue gedoe (acteren in dit geval dus, of beter gezegd een poging tot) hadden al deze acteurs ook behoorlijk last van, tot irritant aan toe.
Alles wat er bijna gezegd werd kwam zo vreselijk gemaakt over, dat je gewoon niet het idee had dat je naar een film aan het kijken was.
Enige positieve wat ik kan bedenken is de achtergrondmuziek rond de 25e minuut; de scène waar Olivia haar moeder is overleden.
Verder gaat ik hier geen tijd meer aan besteden, behalve de tip: bespaar je de tijd, moeite die het kost om deze film af te kijken én je geld.

volledig eens met kuiponok. Het enige glimlach moment zat in het begin (pas op, achter je).
Triest!

lezertje schreef:
Als we het over dieptepunten van de Nederlandse cinema hebben dan komt ‘Hallo bungalow’ ongetwijfeld op de eerste plaats. Onbegrijpelijk dat het Nederlands Filmfonds hier geld in gestopt heeft.. .

Wat mij betreft niet. Het kan nog erger. Ik raad je aan deze films te kijken:

Daarbij vergeleken is deze film nog een pareltje!

avatar van AmazingPP
Pijnlijk niet leuk "komedie" van Nederlandse bodem. Het script biedt best mogelijkheden om er een leuke film van te maken, maar alles is zo plat als een dubbeltje qua acteerwerk, met als dieptepunt die twee jagers. Het is werkelijk om te janken. Ook de totaal niet leuke teksten en het zinloze gevloek (waarom dat altijd moet is voor mij een grote vraag. Ik ben niet gelovig, maar beseffen filmmakers niet dat gelovige mensen ook naar films kijken?) en natuurlijk weer een totaal onnodige (en daarbij absurde) sexscene maken deze Nederlandse film tot wat het is: rotzooi. Het kan nog erger, zie bovenstaand bericht. Ook alle films van Johan Nijenhuis kan men daarbij voegen, want die zijn ook echt heeeeeel erg. De enige twee die goed uit de verf komen is Arean en Danny Vera. En dat zeg ik niet omdat ik met de laatste op school heb gezeten. Dit had hij trouwens beter niet kunnen doen, maar goed...

Afschuwelijk slechte nederlandse komedie.
Belachelijk script. Slecht geacteerd en simpel weg niet leuk.
Ik kan hier verder nog over doorzagen maar dat is overbodig.
Zonde van je tijd.

lezertje

[/quote]
Mag ik bedanken voor de eer.

lezertje schreef:
Wat mij betreft niet. Het kan nog erger. Ik raad je aan deze films te kijken:

Mag ik bedanken voor de eer. [/quote]

Tuurlijk!!

avatar van Robertdeniro
Schrijnend, in en in triest. Verschrikkelijk slecht, wat een pulp. Slecht geacteerd, geregisseerd... Overslaan.

avatar van John Milton
Ik snap alleen niet helemaal dat men niet al van de titel en poster wegrent. Dit ademt toch al 'ultieme kutheid', if you'll pardon my French?

Wat een negatieve meningen hier, of heb ik z`n slechte smaak? Desondanks de film redelijk voorspelbaar was heb ik toch erg gelachen om deze film.

Kijkt lekker weg, heb je geen zin in zware dramatische films, en wil je gewoon een keer lekker film kijken? Dan kan deze best hoor. Wij hebben ons in iedergaval prima vermaakt!

avatar van Armin
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat mensen hier nog een voldoende aan kunnen geven. Zonde van het geld dat hier is ingestopt. Ongelooflijk slecht!

avatar van cantforgetyou
Het is geen goede film, maar om nou te zeggen 'vreselijk', daar ben ik het niet mee eens. Soms zat er best leuke humor in. Vaak ook niet. De kleding, decors en fotografie zag er erg goed uit. Wat mij stoorde was dat het allemaal wat traag en langzaam verliep of zo. Ik vond de typetjes best leuk gedaan.

Zo'n film waarvan je beter aan je dierbaren niet kunt vertellen, dat je er naar gekeken hebt.
Begin is mild, men probeert opzichtig een aandoenlijk sfeertje te creëren, met af en toe een grap er tussendoor. Alleen die grappen zijn dan zo slecht dat waarschijnlijk niemand ze herkent als zijnde een grap. De makers hadden waarschijnlijk in de gaten dat dit hem niet ging worden, en dus schakelden ze het laatste half uur over op een absurd portie geweld á la Tarantino, echter is dit dan wel de meest onleuke en kwaliteitsarme imitatie van Quentin die ik tot dusverre heb gezien.
Heel matige film dus. Beste wat je erover kunt zeggen is dat je je er niet mee hoeft te vervelen, en voor de dames die het leuk lijken om Fernhout de hele tijd in een onderbroek te zien rondrennen: dit is je ding(en bedenk dan dat dit ooit een begenadigd acteur was)!
Uiteindelijk toch zeker niet de slechtste Nederlandse film die ik ooit gezien heb(die eer blijft voorbehouden aan de Zeemeerman), maar hij staat wel in mijn top twintig van dit bedenkelijke lijstje.

avatar van m1chel
De naam van regisseuse Anne de Clercq is een naam die we in 2015 meermaals voorbij hebben zien komen. Zo was zij verantwoordelijk voor het uiterst vermakelijke Jack Bestelt een Broertje en stond zij aan het roer van drie afleveringen van de BNN-serie Tessa. Zeker in dat laatste was zij weinig succes te noemen, dus op papier voorspelt dat weinig goeds voor haar laatste project, de film Hallo Bungalow. In de hoofdrol zien we de gerenommeerde actrice Lies Visschedijk, die na de hitfilm Soof te zien was in de ene na de andere matige of zelfs ronduit slechte film, met De Masters als voorlopig dieptepunt. Naast Visschedijk worden de bijrollen vertolkt door Eva van der Gucht en Anne-Marie Jung, waarmee we hetzelfde trio te zien krijgen als in Jack bestelt een broertje. De cast wordt gecompleteerd door Stefan de Walle, Jennifer Hoffman en Martijn Fischer wat zorgt voor een meer dan aardige cast.

Toch gaat het eigenlijk al vanaf de eerste minuut fout met de film. Als Olivia, Bibi en Trijntje bij het water zitten te pauzeren en daar hun toekomstplannen bespreken, is dit het begin van een vloedgolf aan irritaties. Zo wil de regisseuse de film het tijdsbeeld meegeven van midden jaren negentig, iets dat falikant mislukt. Als de film zich vervolgens twintig jaar later voort zet zakt de film helemaal ineen. Ook loopt de film over van belachelijkheden. Zo belt Bibi de parkeigenaar op met een wat zware stem en gaan de drie in konijnenpakken het losgeld ophalen. Dit terwijl het logo van het vakantiepark groot op de konijnenpakken staat en de eigenaar weet dat één van de chanteurs een vrouw is. Één plus één is twee zou je denken, maar dat geldt blijkbaar niet voor de parkeigenaar.

Zo volgen de belachelijkheden elkaar in rap tempo op en naar het einde van de film toe is er zelfs nog wat ruimte gemaakt voor wat totaal overbodige bloederige actie. Daarnaast is de humor voor een komedie bijzonder suf. Zo wil Bibi graag zangeres worden, waarbij ze zichzelf natuurlijk helemaal geweldig vindt terwijl ze feitelijk voor geen meter kan zingen. Ook zien de makers blijkbaar niet in dat je met veel gevloek en getier nog geen hilarische film maakt. Pas in de scènes waarin de dames proberen het losgeld op te halen weten de makers een flauw lachje op ons gezicht te toveren. Veel te laat om de film te redden van de mislukking die het uiteindelijk geworden is.

Hallo Bungalow is een tergend flauwe komedie geworden die heel incidenteel een flauw lachje weet op te roepen. Het verhaal is bitter slecht uitgewerkt en de enige die nog een klein beetje laat zien dat ze kan acteren is Lies Visschedijk, die mag hopen dat zij snel weer eens in een film mag acteren die haar prestaties eer aan doen. Deze film zorgt namelijk voor een opeenstapeling van irritaties dat naar het einde toe ook nog eens in een totaal overbodige bloederige ontknoping belandt. Zelfs met de beperkte speelduur van pakweg negentig minuten duurt de film veel te lang, wat er in resulteert dat je als kijker vrij snel je aandacht zal verliezen om bijvoorbeeld de berichten op je mobiele telefoon maar eens te gaan controleren. De conclusie is dan snel getrokken: Dag (snel te vergeten) bungalow!

avatar van Phantasm
Leuke film die lekker wegkijkt.