The Last Island (1990)

Nederland

geregisseerd door Marleen Gorris
met Kenneth Colley, Paul Freeman en Patricia Hayes

Derde speelfilm van Marleen Gorris verhaalt over het wel en wee van twee vrouwen en vijf mannen (en een hond) die na een vliegtuigongeluk op een onbewoond eiland belanden. Als één van de mannen zich steeds meer als leider opwerpt, escaleert de situatie dramatisch.

Van cinema.nl:
"Zoals in alle films van Gorris brengen de vrouwen het er beter vanaf dan de mannen. Mannen concurreren en zijn daardoor improductief. Vrouwen zijn rationeel en coöperatief, eigenschappen die je bij het op poten zetten van een nieuwe samenleving goed kunt gebruiken. De Speelfilmencyclopedie beloont de film met anderhalve ster en meldt azijnig: 'Jammer dat Gorris´ stijl steeds zo kil, vijandig en feministisch moet zijn.´"

Ik wil hem graag een keer zien. Is ie op dvd?

Nu te bekijken via RTL Video. Hopelijk dan ook via RTL op tv binnenkort !

avatar van raymon
het ziet er best goed uit! die lijken en zo in dat vliegtuig!

avatar van Quentin
Dit is toch geen echte poster? Vond de still veel mooier.

Nog steeds nergens verkrijgbaar? (wel nog te zien via RTL overigens, maar daar heb ik niet veel aan).

avatar van clubsport
heb deze film toendertijd zelfs in de bios gezien en toen al kreeg ik van de naieve feministische vijandige ondertoon een behoorlijke nare smaak in mijn mond .
Wat mij betreft is dit gewoon vijandige feministische propaganda en zou zo in het rijtje met triomf dess willens geplaatst kunnen worden .

Iemand deze al ergens vandaan weten te toveren?

avatar van Quentin
Nee. Stond jaren geleden op dat 'RTL Video' platform maar daarna spoorloos verdwenen. Ook geen rips of bootlegs te vinden via het ondergrondse circuit.