Players (1979)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Anthony Harvey
met Ali MacGraw, Dean Paul Martin en Maximilian Schell

Center Court, Wimbledon. De jonge Chris Christensen en titelhouder Guillermo Vilas maken zich klaar voor de grote finale. Op de tribunes blijft er één plaatsje vrij en dat is voor Chris een enorme teleurstelling. Nicole, de enige vrouw die een belangrijke rol in zijn leven heeft gespeeld, is niet komen opdagen. Tijdens die belangrijkste wedstrijd van zijn loopbaan, flitsen beelden van zijn debuut en zijn ongewone weg naar de top aan Chris voorbij. Op z'n tiende had hij samen met zijn beste vriendje een perfect systeem opgesteld om munt te slaan uit zijn tennistalent. Later reisden Rusty en Chris van het ene toernooi naar het andere, telkens poen scheppend via weddenschappen met argeloze toeschouwers. Pas wanneer Chris de mysterieuze Nicole ontmoet en zij hem met zijn weinig aantrekkelijke ik confronteert, beslist hij alles op alles te zetten en aan een profcarrière te werken. De grote Pancho Gonzales wordt zijn mentor en zijn coach.