The Extreme Adventures of Super Dave (2000)

geregisseerd door Peter MacDonald
met Bob Einstein, Art Irizawa en Mike Walden

Het kon niet veel slechter gaan voor Super Dave Osborne. Na een bijna fataal ongeluk bij één van zijn stunts komt Super Dave er achter dat hij bankroet is. In de put en vastbesloten om zijn helm aan de wilgen te hangen, vindt hij kracht in een mooie maar klunzige alleenstaande moeder en haar zieke zoon Timmy. Wanneer hij erachter komt dat Timmy een dure hartoperatie nodig heeft maakt Super Dave een comeback om geld in te zamelen.

Erg foute film. Een hele langdradige uitwerking van de serie (waar eigenlijk ook alleen de laatste 5 minuten leuk zijn). Vind je de serie top, kijk dan ook een keer naar deze film. Maar wees er zeker van in een extreem melige bui te zijn, want kwaliteit is in deze 'straight to video'-release ver te zoeken. 2*

avatar van Purmerend
Dan moet je er wel op stemmen.

sorry...ff vergeten

Toch kon ik soms wel lachen om die ontzettend flauwe SuperDave humor.

avatar van Purmerend
Super Flauw
Super Saai
Super Slaapverwekkend

0,5* Super kleine sterretjes

Ik had hier dusdanig weinig van verwacht dat ik met 1.5* eigenlijk ver boven verwachting zit. Er zitten namelijk best nog wel een aantal aardige momenten in en voor kinderen tot een jaar of tien is het volgens mij best leuk, hetgeen toch de doelgroep is. Verder natuurlijk wel erg cliche en voorspelbaar. De stem van super dave is trouwens behoorlijk irritant.

avatar van mayhemblik
Super Dave is God!!!

Inderdaad een erg flauwe en melige Komedie film (toevallig gezien op de televisiezender "AMC"), die veel lijkt op een parodie van de bekende Amerikaanse stuntman Evel Knievel, maar dan met de klunzige (waar altijd iets ongelukkigs en pijnlijks mee gebeurt) stuntman Super Dave Osborne (gespeeld door Bob Einstein) voorzien van een hese irritante stem in de hoofdrol.

Het verhaal is tenenkrommend slecht en flauw en de meeste humor erin is behoorlijk kinderachtig (de doelgroep voor deze film is natuurlijk ook kinderen) en daarbij valt hooguit wat te glimlachen als er weer eens iets gebeurt (overigens zeer vaak) met Super Dave Osborne. Net zoals de film slecht is, geldt dat ook voor de volledige cast. Wel zitten er een paar rondborstige en mooie vrouwen in zoals Gia Carides (in de rol van Sandy die verliefd raakt op Super Dave Osborne), Pamela Paulshock en Meadow Williams, waarbij de laatste twee wel maar een piepkleine rol hebben.

Gelukkig duurt deze Komedie film met circa 80 minuten niet al te lang, waardoor hij wel nog goed te bekijken valt, tenminste als je je aan het vervelen bent of in een melige bui bent. Maar veel stelt het allemaal niet voor en het is zoals gezegd ook allemaal behoorlijk flauw, kinderachtig en melig.